کد خبر: ۲۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به بازگشایی مشاغل و اصناف، گفت: تهران می تواند انتقال دهنده ویروس کرونا باشد. بنابراین، رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.
ناطقان:  ایرج حریرچی، با اعلام اینکه حدود ۷۷ درصد از اصناف شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، گفت: علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در برخی از استان‌ها، رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: اصنافی مانند تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و مهدهای کودک به دلیل تجمع افراد، محیط‌های خطرناکی هستند که اجازه بازگشایی به آنها را نمی‌دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه ابتلاء به کرونا، انگ اجتماعی یا تابو نیست، گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان بدون هیچ اقدامی خوب می‌شوند و میزان بهبودی در موارد بستری نیز بسیار بالا است.

حریرچی با اشاره به اینکه برخی ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کنند، تاکید کرد: کرونا انگ یا تابو نیست. فرد مبتلا به کووید ۱۹ کسی است که در یک اجتماع حرکت داشته و با سرفه یا عطسه و یا دست دادن به فرد مبتلا، خودش نیز مبتلا شده است. این انگ نیست و افراد مختلف که مبتلا می‌شوند قریب به اتفاق سلامت خود را به دست می‌آورند.

وی با اشاره به آموزش ۳۳۴ هزار بسیجی و افراد داوطلب در حدود سه ماه گذشته در جهت انجام اقدامات مقابله با کرونا، گفت: همچنین یک میلیون و ۵۱۶ هزار محل را مورد گندزدایی قرار دادیم و دو میلیون و ۴۷۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی و فروش مواد غذایی انجام شده است که حجم بزرگی از کار است. از مردم خواهش می‌کنم که در رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم به خودشان رحم کنند هم به پرسنلی که باید اقدامات مربوط به بازدیدها را انجام دهند.

حریرچی با اشاره به روند نزولی بستری‌ها، افزود: کمتر از یک درصد فوتی‌ها زیر ۲۰ سال بوده‌اند.

وی در مورد استفاده از دستکش، گفت: دستکش یک اطمینان کاذب می‌دهد که می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین، استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف اصلاً فایده ندارد و شستن دست‌ها با آب و صابون، بهترین راه جلوگیری از انتقال ویروس است.
منبع: مهر
برچسب ها: کرونا ، انتقال ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین