کد خبر: ۲۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
بهترین گزینه در فضل تابستان برای عصرانه و دسر بدون شک کیک توت فرنگی خانگی با توت فرنگی های تازه و آبدار می باشد تا به همراه یک نوشیدنی خنک میل کنید.
ناطقان: توت فرنگی علاوه بر خواصی که برای زیبایی و پوست دارد برای کاهش و پیشگیری بیماری های قلبی نیز توصیه می شود و با این میوه خوشمزه میتوان یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین کیک های دنیا رو تهیه کرد.پس با نمناک همراه باشید تا طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای کیک توت فرنگی:

مقدار موادی که در این دستور تهیه گفته شده برای 6 نفر مناسب می باشد شما می توانید برای تعداد نفرات بیشتر و یا کمتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

        توت فرنگی:300 گرم
        آرد:یک و نیم پیمانه
        کره:6 ق غ
        نمک:نصف ق غ
        شکر:یک پیمانه
        بکینگ پودر:یک و نیم ق چ
        2 ق غ شکر برای روی کیک
        شیر:نصف پیمانه
        تخم مرغ:1 عدد
        وانیل:1 ق چ

دستور پخت کیک توت فرنگی ساده :

کره را از قبل از یخچال بیرون آورید تا کمی نرم شود سپس آن را به همراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا با هم ترکیب شده و کرم رنگ شود.

در مرحله بعد وانیل را افزوده و یک عدد تخم مرغ را داخل مواد بشکنید و مجدد با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود.  حالا آرد ، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در چند نوبت به مواد قبلی اضافه کنید.

در مابین اضافه کردن آرد شیر را هم در دو تا سه مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود. قالب را چرب کرده و مایه کیک را داخل آن بریزید و با پشت یک عدد قاشق روی کیک را صاف کنید.

در مرحله بعد سر توت فرنگی ها را جدا کرده و آن ها را از وسط برش بزنید و روی کیک بچینید.


دو قاشق شکر را روی کیک و توت فرنگی ها بپاشید . کیک را برای 10 دقیقه با دمای 350 درجه فارنهایت(180 درجه سانتیگراد) و نیم ساعت با دمای 325 درجه فارنهایت(160 درجه سانتیگراد) بپزید.

نکته :فر باید نیم ساعت قبل از پخت کیک با دمای 160 درجه روشن باشد.
نکات تکمیلی در مورد کیک توت فرنگی

    کیک توت فرنگی جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد
    زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
    و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
    کیک توت فرنگی را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
    توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین