کد خبر: ۲۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
آگاه کردن نوجوانان از اینکه بعد از مصرف یک نوشابه باید چقدر راه رفت یا دوید تا انرژی وارده شده توسط آن به بدن را سوزاند ممکن است آنها را متقاعد کند تا کمتر از این نوع نوشیدنی ها استفاده کنند/ اگر نوشابه میخورید 4کیلومتر بدوید
ناطقان:  دکتر «سارا بلیچ» دانشیار دانشگاه جانز هاپکینز در این باره می گوید: «وقتی به مردم می گوییم یک بطری نوشابه ۲۵ کالری انرژی دارد اکثرا معنای واقعی این جمله را نمی دانند.»

او می گوید برای فهم بهتر مطلب و برای اینکه با دانستن این اطلاعات شما بتوانید تغییری در رفتارتان بدهید راه بهتر آن است که به شما بگویند برای سوزاندن این مقدار انرژی چقدر باید راه بروید یا بدوید. این توضیح ملموس تر و قابل فهم تر است.

او به کمک همکارانش در یک فروشگاه که در یک محله فقیرنشین شهر بالتیمور بود ۶ تابلو نصب کردند که بر روی آنها اطلاعاتی به این مضمون بود که مصرف یک قوطی کوچک نوشابه یا آب میوه (۲۵۰ سی سی) آنقدر کالری دارد که برای سوزاندن آن نیاز است تا ۲۵ دقیقه دوید یا ۴ کیلومتر راه رفت. آنها با نوجوانان مراجعه کننده به فروشگاه در این باره صحبت کردند. حدود ۴۰ درصد مصاحبه کنندگانی که تابلوها را دیده بودند گفتند که با دیدن این اطلاعات میزان خرید نوشابه شان را تغییر داده اند.

آنها همچنین دریافتند که بعد از نصب تابلوها میزان خرید نوشابه های شیرین کاهش پیدا کرده و مصرف کنندگان بیشتر تمایل پیدا کرده بودند تا نوشابه های کوچکتر بخرند. تعداد افرادی که قصد خرید نوشابه نداشتند از ۲۷ درصد به ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد و تعداد کسانی که تنها آب خریده بودند از یک درصد به ۴ درصد رسید.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که تغییر در روش توضیح مطلب تا چه اندازه می تواند در فهم آن و تاثیر در تغییر رفتار شنونده موثر باشد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین