کد خبر: ۲۳۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
در پی اقدام یک شبکه فرانسوی در پخش فیلم مستند "توهین آمیز"، الجزایر سفیر خود در این کشور را فراخواند.
ناطقان: به نقل از سایت روسیا الیوم، وزارت خارجه الجزایر در پی پخش "برنامه‌ای که ملت الجزایر و نهادهای آن را مورد حمله قرار داد" از سوی برخی شبکه های فرانسوی، وزارت خارجه الجزایر سفیر خود در فرانسه را برای رایزنی فراخواند.

این اقدام ساعاتی پس از پخش مستندی توهین‌آمیز تحت عنوان"l'Algérie mon amour" از سوی شبکه پنج تلویزیون فرانسه"France ۵" صورت گرفت که موجی از انتقادات میان الجزایری‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت چرا که این حرکت را توهین به ارزش‌های ملت الجزایر تلقی کردند.

این دومین اتفاق بعد از احضار سفیر فرانسه در الجزایر پس از پخش اظهاراتی توهین آمیز از سوی شبکه فرانس ۲۴  محسوب می‌شود.

وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای گفت، پخش مکرر  این برنامه ها به بهانه آزادی بیان که در ظاهر خودجوش به نظر می‌رسد در واقع حمله به ملت الجزایر و نهادهای آن از جمله ارتش ملی مردمی است.

در این بیانیه آمده است، این ظلم بیانگر نیت دائمی برخی محافل است که نمی‌خواهند روابط الجزایر و فرانسه روی آرامش به خود ببیند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین