کد خبر: ۲۳۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
وزارت خارجه چین انتقاد برخی مقام‌های آمریکایی از اقدامات پکن در تقویت امنیت ملی هنگ‌کنگ را به شدت رد کرد و خواستار توقف مداخلات واشنگتن شد.
ناطقان: به نقل از اسپوتنیک، دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ انتقاد برخی مقام‌های آمریکایی از اقدامات چین در تقویت امنیت ملی هنگ‌کنگ را به شدت رد کرد.

در این ارتباط وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که مداخلات آمریکا در امور داخلی چین، تحکم‌آمیز، غیرمنطقی و شرم‌آور است.

به گفته وزارت خارجه چین، قوانین مربوط به امنیت ملی در چارچوب قدرت و وظایف پکن است و این قانون بر حقوق و آزادی یا منافع سرمایه‌گذاران خارجی تأثیر نخواهد گذاشت.

این بیانیه از واشنگتن خواسته است تا از مداخله در امور داخلی چین خودداری کند.

صبح امروز پارلمان چین لایحه «امنیت ملی» مرتبط با هنگ‌کنگ را تصویب کرد.

این لایحه در جلسه روز پنجشنبه توسط کنگره ملی خلق چین و در جلسه‌ای که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور نیز حضور داشت به تصویب رسید و گفته شده از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) قابل اجرا خواهد بود.

پیش از این مقامات آمریکایی نسبت به تصویب این قانون به چین هشدار داده بودند.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در سخنانی مدعی شده بود که منطقه «هنگ کنگ» دیگر یک منطقه خودمختار نیست و واشنگتن درباره فعالیت شرکت‌ها در هنگ کنگ تجدیدنظر خواهد کرد.

همچنین «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در سخنانی چین را بار دیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرده و گفته بود: اگر چین «قانون امنیت ملی» مورد نظر خود را که به کنترل بیشتر در منطقه خودمختار هنگ کنگ منجر می‌شود، اجرایی کند، تحریم‌های گسترده‌ای بر پکن اعمال خواهد شد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین