کد خبر: ۲۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
مؤسسه رتبه بندی S&P گلوبال اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا به شدت به اقتصاد هند آسیب خواهد زد.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، مؤسسه رتبه بندی S&P گلوبال ریتینگ، اعلام کرد: آسیب ناشی از ویروس کرونا، بر اقتصاد هند بسیار شدید خواهد بود.

این مؤسسه پیش‌بینی کرده است اقتصاد هند در سال مال جاری منتهی به مارس 2021 به خاطر بحران کرونا رشد منفی 5 درصد را تجربه خواهد کرد.

این مؤسسه در ماه آوریل پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد هند در سال مالی کنونی، مثبت 1.8 درصد رشد می‌کند.

البته  مؤسسه مودیز، رشد اقتصادی هند برای سال جاری را صفر درصد پیش‌بینی کرده است.

در گزارش مؤسسه S&P آمده است ما پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی هند در سال مالی جاری منتهی به مارس 2021 را به منفی 5 درصد کاهش داده‌ایم.

در شرایط کنونی ما فرض می‌کنیم در سه ماهه سوم سال جاری شاهد به حداکثر رسیدن شیوع کرونا، باشیم.

اوایل هفته جاری مؤسسات رتبه‌بندی فیچ و کریسل، هم پیش‌بینی کرده‌اند که امسال اقتصاد هند رشد منفی 5 درصدی را خواهد داشت.

البته مؤسسه S&P می‌گوید در سال مالی بعدی شاهد بالا رفتن رشد اقتصادی هند خواهیم بود.

این مؤسسه در گزارش خود آورده که کووید 19 هنوز در هند کنترل نشده و به طور متوسط روزانه شاهد افزایش 6 هزار نفری مبتلایان در این کشور همگام با کاهش محدودیت‌های اجتماعی یا اقتصادی با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر اقتصاد این کشور هستیم.

این مؤسسه می‌گوید: ‌انتظار می‌رود میزان بیکاری همچنان در هند و در زمان عبور از بحران کرونا، رو به افزایش باشد. چرا که بخش خدمات که سهم قابل توجهی از اشتغال در هند را به دوش می‌کشد به خاطر کرونا، به شدت آسیب دیده است.

مؤسسه S&P500 می‌گوید: منظور از آسیب جدی به اقتصاد هند خسارتی بزرگ و ماندگار است که باعث به هم خوردن شدید تعادل و تراز در سراسر اقتصاد این کشور است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین