کد خبر: ۲۳۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
پاک کردن کله پاچه با دقت و حوصله در منزل، تنها راه مطمئن بودن از سلامتی کله پاچه است. نحوه ی تميز کردن موهای کله پاچه نکاتی دارد که دانستن آن می تواند به شما در پاک کردن آن در منزل کمک زيادی کند. در اين مقاله با کليه نکات و مراحل تمیز کردن کله پاچه آشنا خواهيد شد.
ناطقان: کله پاچه یکی از غذا‌های سنتی مرسوم در خاورمیانه است که تقریبا روش طبخ مشابهی دارد و از پختن سر و دست و پای گوسفند درست می شود.

پاک کردن کله پاچه با دقت و حوصله در منزل، تنها راه مطمئن بودن از سلامتی کله پاچه است. نحوه ی تميز کردن موهای کله پاچه نکاتی دارد که دانستن آن می تواند به شما در پاک کردن آن در منزل کمک زيادی کند. در اين مقاله با کليه نکات و مراحل تمیز کردن کله پاچه آشنا خواهيد شد.

 

در این مطلب با بهترین روش پاک کردن کله پاچه با ما همراه باشید.

 

روشهای از بین بردن موی کله پاچه

برای موزدایی کله پاچه ابتدا، آب را در يک قابلمه بزرگ که کله در آن جا شود بجوشانيد. بعد از آن کله را در آب جوش قرار بدهید و چند دقيقه صبر کنيد تا مو‌ها کاملا سست شوند.

سپس به وسیله ی يک چاقو يا با دست موها را بکنيد.

 

اگر کله تازه باشد مو‌های آن به راحتی در آب جوش جدا می شوند. پس از اينکه مو‌ها را جدا کرديد برای از بين بردن مو‌های ریز باقيمانده را با استفاده از يک کپسول فشار قوی يا در صورت عدم دسترسی به فشار قوی بر روی اجاق گاز، کله را روسوز (اسموکت) کنيد.

 

با اين کار هم مو‌های باقيمانده از بين می رود و هم کبابی می شود که در طعم و مزه آن تاثير زیادی دارد. اسموکت کردن کله پاچه را هرگز در داخل خانه انجام ندهید و در محیطی باز این کار را انجام بدهید.



 

کل سطح کله را روسوز کنيد و با چاقو به آرامی روی آن بکشيد تا لايه‌ ی سوخته و سوختگی ناشی از موها را روی آن بخراشيد.

 

پس از اسموکت کردن کله، یک نایلون روی زمين پهن کنيد، کله را از پشت سر در دست بگیرید و از سمت بينی محکم به زمين بکوبيد؛ اين کار را چند بار تکرار کنيد. و بعد شلنگ آب را داخل مجرای نای موجود در پشت کله قرار بدهید و آب را با فشار خيلی زياد در مجاری وارد کنيد تا از بينی خارج شده و بینی و مجاری آن ها کاملا تميز شود.

 

سپس گوش های آن را جدا کنيد (زیرا گوش ها قابل خوردن نيستند).با يک چاقوی تيز، پوست صورت را در دو طرف لب برش بدهيد و سپس با فشار دو دست، فک بالا و پايين را بکشيد تا جدا شوند. کله را از فاصله دو فک تا انتهای سر ببريد تا به دو نيم تقسيم شود.

 

سپس با يک برس يا مسواک زبر روی زبان و دندان ‌ها بکشيد تا تميز شوند. اگر دوست ندارید می توانيد دندان ها را با انبردست بکشيد.

 

 

روش پاک کردن پاچه

برای شستن پاچه ها هم تا حدودی مانند تمیز کردن کله باید عمل کنید به این صورت که ابتدا پاچه ها را در آب جوش قرار بدهید و مو‌های آن را با چاقو يا دست بکنيد.

 

پاچه را در دست بگيريد و با چاقو سُم آن را درآوريد. سم را مانند کفش جدا کنيد، نيازی به بريده شدن توسط چاقو نيست فقط کافيست که چاقو را داخل سم بیاندازید و فشار دهيد تا خارج شود.

 

سپس پاچه ها را اسموکت کنيد تا مو‌های باقيمانده بسوزند و با چاقو به آرامی روی پوست آن بکشيد تا لايه سوخته آن خراشيده شود. کيسه مويی موجود در زير پوست شيار بين کف پاهاش را با چاقو خارج کنيد. اگر آنجا مویی هم هست آن ها را بسوزانید یا با چاقو جدا کنید.

 

پس از طی مراحل بالا برای پاک کردن کله پاچه، در يک قابلمه بزرگ آب سرد بریزید و کله پاچه را به مدت نيم ساعت در آن قرار دهيد. سپس با چاقو به آرامی روی سطح کله و پاچه ها بکشيد تا اگر آثار سوختگی روی آن است از بين برود.

 

 

در آخر همه قسمت ها را يکی يکی زير آب سرد، تميز بشوييد. کله پاچه برای پختن آماده است و شما می توانيد برای تهيه کله پاچه خوشمزه در منزل اقدام کنيد.



 
اگر با روش بالا باز هم موهای آن را نتوانستید از بین ببرید و حوصله نداشتید روی آن با تیغ یا ژیلتی که استفاده نکرده باشید بکشید. اما همان طور که گفته شد اسموک کردن را انجام بدهید زیرا این کار باعث خوشمزه شدن کله پاچه تان بعد از پخت می شود.

 

می توانید بعد از سرد شدن کله پاچه را درون نایلونی قرار بدهید و داخل فریزر بگذارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین