کد خبر: ۲۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
سخنگوی صنعت برق گفت: به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف برق، ۲۰ درصد از هزینه برق مصرفی در قبوض کاهش می یابد.
ناطقان:به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی با تاکید براین که مردم می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی خود روی ۲۴ تا ۲۵ درجه (دمای آسایش) به کاهش مصرف برق خود کمک کنند، افزود: تنظیم کولرهای گازی روی این درجه، می‌تواند در تأمین مطمئن برق سهم بسزایی داشته باشند.

وی با بیان این که با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: هریک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ مگاوات تا ۱۵۰۰ مگاوات را به مصرف برق کشور اضافه می‌کند که با این پیش بینی، میزان مصرف برق کشور در هفته جاری به ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد رسید که رقم بی سابقه‌ای است.

سخنگوی صنعت برق یاداور شد: ساعت‌های اوج مصرف از ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را بر روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرفی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعت‌ها استفاده نکنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان بر روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد گفت: تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر یک لامپ اضافی، در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می‌دهد.

رجبی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف برق، ۲۰ درصد از هزینه برق مصرفی در قبوض کاهش می‌یابد ادامه داد: امسال نیز در زمان اوج مصرف تابستان، برای مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد بیش از تعرفه سایر مشترکان بها برق افزایش می‌یابد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم خاموش کردن لامپ‌ها و تجهیزات سرمایشی در زمان خروج از خانه یا ادارات گفت: در زمان اوج مصرف سال گذشته مصرف برق کشور به ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که اگر مصرف فعلی ادامه یابد امسال این رقم به ۶۰ هزار مگاوات خواهد رسید. مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد.
منبع: مهر
برچسب ها: مصرف برق ، رکورد ، هزینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین