کد خبر: ۲۳۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیرو، به‌ویژه نیروی پرستاری تخصصی در خوزستان گفت: اگر تعداد بیماران بیشتر شود، از تحمل کادر درمان ما خارج می‌‌شود.
ناطقان: دکتر مریم حضرتی در سفر سه روزه خود به استان خوزستان در بازدید از اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با کرونا در بیمارستان آیت ‌الله طالقانی آبادان، اظهارکرد: این سفر سه روزه به‌ منظور بررسی وضعیت بیمارستان‌‌ها در مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌‌هایی که بین مسئولان دانشگاه و همکاران وجود دارد، اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از مسئولین و پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، دزفول و آبادان، بیان کرد: در کنار ایثارگری‌‌ها، اقدامات ارزشمندی برای کنترل و مدیریت کرونا صورت گرفته است که بدون شک مشکلاتی نیز وجود دارد.

 حضرتی کمبود نیرو در استان خوزستان را مهمترین مسئله برای مقابله با کرونا عنوان و تصریح کرد: در اهواز، آبادان و دزفول مسئله کمبود نیرو به‌ ویژه نیروی پرستار تخصصی به‌ شدت احساس می‌‌شود که با مدیریتی که صورت گرفته است و با کمک گرفتن از دیگر استان‌ها تا حدودی این کمبودها جبران شده است، اما به‌ طور حتم این پرستاران نیاز به بازتوانی دارند.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های جدیدی ترتیب داده شود تا از فرسودگی این پرستاران جلوگیری شود، عنوان کرد: پرستاران در خوزستان با این شرایط اقلیمی سخت، مخلصانه پای‌ کار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال تأمین نیرو از سایر استان‌ها هستیم، خطاب به مردم گفت: پرستاران و پزشکان 4 ماه است که به‌ صورت شبانه ‌روزی در حال فعالیت هستند و چنانچه مردم رعایت نکنند، توان آن‌ها بریده می ‌شود و از مردم انتظار داریم فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات شرکت نکنند.

حضرتی در پایان تأکید کرد: حفظ جان جزو واجبات دین ما است؛ اگر تعداد بیماران بیشتر شود، از تحمل کادر درمان ما خارج می‌‌شود.

گفتنی است، در جریان این بازدید، سرپرست تیم پالایش نفت آبادان به منظور قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، مدال برنز مسابقات بسکتبال باشگاه‌‌های آسیایی خود را در حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت به مدافعان سلامت تقدیم کرد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین