کد خبر: ۲۳۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۱۳ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی سوم لغایت نهم خرداد امسال خبر داد.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۳۰۰۶ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۷۱۵ کیلوگرم) حدود ۵ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۰۲۶۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۷۰۹ کیلوگرم حشیش، ۶۸۲ کیلوگرم هروئین، ۴۳ کیلوگرم شیشه، ۲۰۲ کیلوگرم گراس، ۱۴ مرفین و ۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۵۷۹۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۰۵۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۶۹۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۴۰ نفر از اتباع بیگانه می‌باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۹۵ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و فارس با ۱۶۴۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۴۴ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۱۱۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۷۸۶ کیلوگرم، سمنان با ۶۳۱ کیلوگرم و یزد با ۵۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۲۱ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۷ درصد انتظامی بوده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین