کد خبر: ۲۳۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با آغاز فصل گرما، شاهد ثابت ماندن نسبی تراز این دریاچه نسبت به هفته‌های گذشته هستیم که نشانگر موفقیت در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.
ناطقان: فرهاد سرخوش با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، اظهار داشت: حجم آب نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به بیش از پنج میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: وضعیت دریاچه ارومیه هم‌اکنون نسبت به سال‌های اخیر مساعد است اما باید توجه کرد که تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

سرخوش ادامه داد: وسعت این دریاچه نیز به ۳ هزار و ۲۲۴ کیلومتر مربع رسیده که رقم بسیار مناسبی در این فصل از سال است.

وی با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۸۸ سانتی‌متر رسیده، افزود: با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با آغاز فصل گرما، شاهد ثابت ماندن نسبی تراز این دریاچه نسبت به هفته‌های گذشته هستیم که نشانگر موفقیت در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین