کد خبر: ۲۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
نرخ بیکاری هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در سطح منطقه یورو افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان آوریل ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۷.۳ درصد و ۶.۶ درصد رسید. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دو ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می‌شود تا پایان ماه آوریل ۱۴ میلیون و ۷۹ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۱ میلیون و ۹۱۹ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه مارس، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۳۹۷ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۲۱۱ هزار نفر افزایش یافته است.

همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران در سطح اتحادیه اروپا ۶۴۸ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۵۶۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۴.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، لتونی با ۹ درصد، قبرس با ۸.۹ درصد و فرانسه با ۸.۷ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۱ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لهستان با ۲.۹ درصد،هلند با ۳.۴ درصد، آلمان با ۳.۵ درصد، آلمان با ۳.۲ درصد و اسلوونی با ۴.۶ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در اتریش ۴.۸ درصد و دانمارک ۴.۶ درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند ۳.۹ درصد، انگلیس ۴.۱ درصد و در نروژ ۴.۵ درصد اندازه‌گیری شده است.

همچنین تا پایان ماه آوریل دو میلیون و ۷۷۶ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده اند که از این میزان، دو میلیون و ۲۳۹ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، شمار جوانان بیکار در سطح اتحادیه اروپا ۱۵۹ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۸۹ هزار نفر کاهش داشته است. کمترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به آلمان با ۵.۳ درصد بوده است و پس از این کشور نیز جمهوری چک با ۵.۸ درصد و هلند با ۸.۴ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به اسپانیا با ۳۳.۲ درصد، لوکزامبورگ با ۲۴.۷ درصد و سوئد با ۲۴.۴ درصد بوده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین