کد خبر: ۲۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
معاون سفیر ایران در عراق گفت: با همکاری خوب مقامات عراقی در استان بصره چهار سرنشین لنج تجاری ایرانی که در بندر «ام قصر» بصره غرق شده است، نجات یافتند.
ناطقان: سید موسی علیزاده طباطبایی، با بیان اینکه این کشتی تجاری حامل سرامیک بوده و  منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود ولی بر اثر طوفان غرق شد، اظهار کرد: به محض انتشار این خبر سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پی گیری کردند و در همین چارچوب  از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل  برای بررسی دقیق تر موضوع اعزام شدند.

وی افزود: این کشتی تجاری دارای هفت سرنشین بود که یک سرنشین آن هندی و مابقی ایرانی بودند.

این دیپلمات کشورمان در عراق ادامه داد: چهار نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این  کشتی فوت کرده و دو نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، مفقود شده‌اند و تلاش ها برای پیگیری وضعیت آنها آغاز شده است.

اسامی چهار خدمه نجات یافته عبارتند از:
1- عبدالشهید حمیداوی
2- عبدالزهرا حاکمی
3- علی عامری
4- محمد عثمانی

« موسی مزرعاوی »یکی از دو نفر از خدمه کشتی است، که مفقود است و «جمال مطرقی» نام خدمه ای است که متاسفانه فوت کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین