کد خبر: ۲۳۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
موکا سرد یک نوع نوشیدنی است که اکثرا در کافه‌ها تهیه می‌شود، اما ما امروز می‌خواهیم طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا در خانه آن را تهیه کنید و لذت ببرید.
ناطقان: موکا سرد اسم‌های مختلفی دارد از جمله کافه موکا. کافه موکا اساساً یک نوع نوشیدنی شکلاتی کافه لاته است. مانند یک کافه لاته بر اساس اسپرسو و شیر داغ تهیه می‌شود، اما به آن شکلات شیرین غالباً به شکل پودر کاکائو اضافه می‌شود. موکا را همچنین می‌توان با شکلات تلخ یا شیرشکلاتی تهیه کرد. در برخی کشور‌ها و گویش‌ها کافه موکا را با نام موچاچینو می‌شناسند.

طرز تهیه کافه موکا در منزل

منظور از کافه موکا می‌تواند شکلات داغ که به آن مقداری قهوه اسپرسو اضافه شده است باشد. مانند کاپوچینو یک قهوه موکا می‌تواند شامل یک لایه شیر یا خامه به جای شکلات داغ در بالای لیوان باشد. همچنین می‌توان برای خوشمزه‌تر کردن نوشیدنی اندکی پودر کاکائو یا مارشمالو به سطح آن اضافه کرد. نوع سفید قهوه موکا مانند نوع اصلی تهیه می‌شود فقط به جای شکلات معمولی از شکلات سفید استفاده می‌کنند.

در ایران برای راحت‌تر بودن این اسم به جای کافه موکا به آن موکا سرد گفته می‌شود.

مواد لازم

شیر:۳/۴ فنجان
وانیل:۱ قاشق چای خوری
یخ (مربعی یا گرد کوچک):۵ عدد
قهوه:۱ فنجان
سس شکلات یا سیروپ شکلات:۳ قاشق غذاخوری

مراحل پخت

شیر و یخ خرد شده و وانیل و قهوه اماده را در مخلوط کن یا شیکر دستی ریخته و هم بزنید

باید کامل مواد حل شوند و مایع صاف باشد.

حال مخلوط را در لیوان بریزید و سرو کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین