کد خبر: ۲۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
منابع خبری از تعیین وزرای خارجه، نفت و دادگستری دولت عراق در جلسه امروز (شنبه) پارلمان این کشور خبر دادند.
ناطقان: شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که نمایندگان پارلمان عراق به "فؤاد حسین"، "سالار عبدالستار" و "احسان عبدالجبار" به ترتیب به عنوان وزیر امور خارجه، وزیر دادگستری و وزیر نفت رای اعتماد دادند.

پارلمان عراق همچنین به "ناظم حسن"، "علاء احمد حسن عبید"، "ایفان فائق" و "محمد کریم" به ترتیب به عنوان وزیر فرهنگ، تجارت، مهاجرت و کشاورزی رأی اعتماد داد.

وزرای جدید پس از رأی اعتماد پارلمان در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند.

 پارلمان عراق همچنین  مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور را مختار به انتخاب یک وزیر مشاور برای ترکمن‌ها کرد.

در همین راستا، خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که این اختیار پس از درخواست نمایندگان ترکمن‌های عراق در پارلمان به الکاظمی داده شده است.

وی به نقل از منابع نزدیک به الکاظمی اعلام کرد که چند گزینه برای وزارتخانه جدید وجود دارد که وزیر مشاور در امور استان‌ها و یا وزیر مشاور در امور اقلیت‌ها و مهاجران ازجمله این گزینه‌ها هستند.

الکاظمی پس از موافقت پارلمان با وزرای پیشنهادی‌اش، گفت: رأی اعتماد پارلمان به تمامی اسامی که پیشنهاد کردیم، انگیزه مضاعفی برای اجرای برنامه پیشنهادی دولت است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین