کد خبر: ۲۳۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: شیوع بیماری کرونا باعث تغییر الگوی مصرف آب خانوارها شده و میزان مصرف آب شرب در کشور را ۳۵ درصد افزایش داد.
ناطقان: قاسم تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: در موج نخست بیماری کرونا با توجه به حساسیت شهروندان، حضور خانواده‌ها در محیط خانه و خانه‌تکانی‌های نوروزی، میزان مصرف آب شهروندان افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: اما این وضعیت افزایش سرانه مصرف آب شرب خانوارها ناشی از شیوع بیماری کرونا، زیاد پایدار نبود و به تدریج خانواده‌ها به این شرایط عادت کردند و مصرف آب در بسیاری از استان‌های کشور متعادل‌تر شد.

با شروع فصل گرما و استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی میزان مصرف آب طی هفته اخیر در استان تهران ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد
وی با اشاره به افزایش مصرف آب در تهران طی هفته اخیر نیز افزود: در این هفته با توجه به شروع فصل گرما و استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی میزان مصرف آب در استان تهران ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است و برای جلوگیری از کمبود آب آشامیدنی، ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن دست‌ها، باید در مصرف آب  دقت کرد تا همه ایرانیان بتوانند از آب شرب مطلوب بهره‌مند شوند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در خصوص ذخیره آب در پشت سدهای کشور نیز گفت: امسال با وجود اینکه میزان بارش‌هاتی کشور حدود هفت درصد در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کرده اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ذخیره آبی سدهای کشور مناسب است.

«تقی‌زاده خامسی» ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده و همکاری شهروندان و استفاده بهینه از آب، برای تابستان امسال در زمینه تامین آب شرب در استان‌های مختلف کشور وضعیت مناسبی داشته باشیم.

مصرف سرانه آب در ایران از استانداردهای جهانی بالاتر است و هم اکنون به ازای هر نفر ۳۵۰ لیتر آب در طول شبانه‌روز مصرف می شود.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور شیوع یافت و با گذشت بیش از سه ماه و نیم، حدود ۱۷۰ هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده اند.
منبع: مهر
برچسب ها: کرونا ، مصرف آب ، افزایش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین