کد خبر: ۲۳۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران: با افرادی که اقدام به فروش سلاح سرد در فضای مجازی می کنند و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد جدی خواهیم کرد.
ناطقان: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران رواج انواع و اقسام کلاهبرداری‌های اینترنتی را زنگ خطری برای کاربرانی که شیوه‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند، دانست و با اشاره به روش پخش لینک توسط هکرها اظهار کرد: یکی از روش‌های مرسوم هکرها که این روزها بسیار مشاهده می شود، این است که اعلام می‌کنند فلان شبکه اجتماعی به‌زودی قرار است فیلتر شود که کاربر با استفاده از لینک ارسال شده وارد یک فضا می‌شود و مجبور است اطلاعات شخصی خود را وارد کند.


وی افزود: بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بدون داشتن اطلاعات کافی نسبت به لینک مورد نظر وارد آدرس مورد نظر هکر شده و با وارد کردن اطلاعات خود، به هکر اجازه دستیابی به اطلاعات شخصی خود را می‌دهند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به راه‌های پیشگیری از افتادن در دام هکرها گفت: مردم باید قبل از استفاده از هرگونه شبکه اجتماعی اطلاعات خود را در زمینه استفاده از فضای مجازی بالا ببرند و با راه‌اندازی احراز هویت دومرحله‌ای مانع دستیابی هکرها به اطلاعات شخصی شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد سرشناس نیز قربانی هکرها قرار گرفته‌اند، گفت: متأسفانه خیلی از افراد سرشناس و شاخ‌های مجازی نیز جزء قربانیان این موضوع قرار گرفته‌اند.

گودرزی اظهار کرد: شگرد فیشینگ هم یکی از شگردهای معروف سارقان است که نه‌تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان سارقان انجام می‌دهند و این روش یکی از شگردهای مرسوم بین هکرهای سیاه است.

وی افزود: در حوزه بانک‌داری الکترونیک با توجه به راه‌اندازی ‌OTP توانستیم جلوی اکثر سرقت‌ها را بگیریم اما در بحث شبکه‌های اجتماعی با توجه به این موضوع که بسیار کم‌هزینه است و به‌راحتی می‌توانند با یک لینک تله دسترسی به اطلاعات شخصی فرد پیدا کنند که در این زمینه شگردهای مختلفی دارند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در مورد برخورد با فروشندگان سلاح سرد در فضای مجازی گفت: قبلاً نیز تاکید کردیم با افرادی که امنیت مردم را به خطر بیندازند برخورد جدی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: پلیس فتا در فضای مجازی گشت‌هایی دارد که با حفظ حریم خصوصی کاربران و با هماهنگی مردم این فضا را رصد می‌کند؛ همچنین از مردم می‌خواهیم که تخلفات فضای مجازی را به ما گزارش دهند که می‌توانند به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

گودرزی در مورد هشدار تبلیغات مجازی برای سایت‌های هک گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند با برخورد قانون مواجه خواهند شد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین