کد خبر: ۲۳۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید در موضوع رای صادره از سوی کمیته اخلاق و محرومیتش از فوتبال تفهیم اتهام نشده بود.
ناطقان: علی کفاشیان درباره حکم کمیته اخلاق باموضوع محرومیتش از فوتبال اظهار کرد: سال قبل در همین ایام متوجه شدم که کمیته اخلاق حکمی صادر کرده و همه زحماتی که در ۱۰ سال متحمل شده بودیم را نادیده گرفته است. متوجه شدم این کمیته ۵ سال من را از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است. واقعا اتهامات به من تفهیم نشده بود و متوجه نشدم چه کاری انجام دادم که محروم شدیم.

وی ادامه داد: کارهای که ما در فدراسیون انجام دادیم شفاف و مشخص بود گاهی شما جنسی را به کسی می‌فروشید که چند چک او وصول می‌شود اما چک آخر با مشکل رو به رو می‌شود. ما هم شکایت‌های لازم را انجام دادیم اما با این حال رای کمیته اخلاق صادر شده بود.

کفاشیان افزود: در اساسنامه جدید که پیش نویس آن ارسال شده کمیته اخلاق را باید مجمع انتخاب کند. خوب است که کمیته اخلاق با رئیس فدراسیون و یا حتی نائب رئیس فدراسیون تعارف نداشته باشند اگر خلافی می‌کنند ورود کنند اما من خودم را بی گناه می‌دانستم.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا چنین حکمی به من دادند الان هم در رسانه‌ها دیدم هر اتفاقی رخ می‌دهد را منتشر می‌کنند. گاهی خوابی می‌بنیم اما صبح در رسانه‌ها می‌خوانم که کفاشیان چنین خوابی دیده است!

کفاشیان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره این که آیا احتمال بازگشت به فدراسیون فوتبال را دارد یا خیر گفت: من استعفا ندادم اما در مقطعی به آقای تاج گفتم که اختیار را به او می‌دهم که به جای من در مجمع بعدی یک نایب رئیس مشخص شود. مجمع بعدی که در اردیبهشت سال قبل تشکیل شد نایب رئیسی معرفی نکرد. به همین خاطر من نایب رئیس ماندگار شدم اما با حکم محرومیت کمیته اخلاق نمی توانستیم در فدراسیون حضور داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به عنوان رئیس کمیته انتقالی انتخاب شود گفت: امیدوار  و مطمئن هستم که کمیته انتقالی تشکیل نمی‌شود فدراسیون اساس نامه خوبی نوشته است و حتی من آن را مطالعه کردم این اساس نامه برای فیفا ارسال شده و ان‌شاءالله فیفا آن را تایید خواهد کرد. بعد از تایید اساس نامه باید مجمع تشکیل شود تا اساس نامه سریعا در مجمع به تصویب برسد بعد از آن هم تاریخ انتخابات باید مشخص شود تا هر چه زودتر رئیس و اعضای هیات رئیسه مشخص شوند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره این که حضور وزیر ورزش  در مجمع تشریفاتی خواهد بود گفت: مجمع جدید حدود ۹۰ نفر خواهد بود پس هیچ وقت بودن یا نبودن وزیر ورزش ضرری برای مجمع ندارد و از نظر رای هم تاثیری نخواهد داشت اما حضور او نقطه قوت است اگر وزیر عضو مجمع باشد در بعضی از مواقع می‌تواند کمک کند و این نقطه قوت خواهد بود. اما فیفا این موضوع را نپذیرفت به همین خاطر فدراسیون پیشنهاد داده که وزیر به صورت افتخاری حضور داشته باشد که آن هم در اختیار تصمیم فیفا است. اگر وزیر ورزش عضو مجمع باشدو یک رای از ۹۰ رای داشته باشد نقطه قوتی برای فوتبال خواهد بود. این موضوع به هیچ عنوان استقلال فدراسیون را زیر سوال نمی‌برد اگر مدیر ، مدیر باشد رای مجمع را می‌بینید و استقلال خودش را حفظ می‌کند. مدیر باید از وزارت ورزش، مجلس و دولت کمک بگیرد اما نباید استقلال فدراسیون زیر سوال برود. با این حال اگر فیفا نپذیرد مشکلی پیش نمی‌آید چون وزیر ورزش قبول کرده در مجمع نباشد.

کفاشیان در ادامه در باره موضوع معرفی مربی تیم ملی از سوی مرکز فرهنگی ایران و هلند گفت: هر زمانی که می‌خواستیم مربی انتخاب کنیم و یا قصد انجام بازی دوستانه داشتیم از سفارت خانه‌ها کمک می‌گرفتیم وظیفه سفارت خانه‌ها و مراکز فرهنگی مشورت دادن است و معرفی افراد است. آن‌ها نمی‌تواند مشورت تخصصی در فوتبال بدهند اما می‌تواند کمک کنند. اگر سفارت خانه‌ها و مراکز فرهنگی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور کمک کند ومربی پیشنهاد بدهند ایرادی ندارد ما باید درمذاکرات و انعقاد قرارداد قوی عمل کنیم.

در ادامه این گفت و گو یکی از خبرنگاران از کفاشیان پرسید در پاراف نامه مرکز فرهنگی ایران و هلند وزیر ورزش نوشته بود که بررسی و بهره برداری صورت گیرد آیا  این به معنی توصیه نیست که کفاشیان پاسخ داد: نه چنین موضوعی به معنی الزام نیست و پیشنهاد است وتصمیم گیرنده  فدراسیون فوتبال خواهد بود. اختیارات کار با فدراسیون فوتبال است و حتی اگر کسی بخواهد موضوع را به گردن کسی دیگری بیندازد قابل قبول نیست فدراسیون مسئولیت تام دارد الان هم باید تصمیم گیری کند. آن زمان که ما مربی آوردیم رئیس سازمان گفته بود که مربی بیاور حالا که کار خراب شده است بگویم که تقصیر آنها بود آنها پیشنهاد دادند و من پذیرفتم اما مسئولیت کار با من است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش برای ماندن در ایران پیشنهاد مالی ارائه کرده بود یا خیر گفت: خیر من هیچ پیشنهادی از او ندیدم چون وقتی قراردادش تمام شده بود با کلمبیا امضا کرده بود. مبلغ قرارداد جدیدش هم دو برابر ایران بود او واقعا می‌خواست برود.

وی در ادامه درباره ابهامات مالی فدراسیون دوره مهدی تاج گفت: من اعتقاد دارم تا زمانی که من بودم مجمع حساب رسی کامل از مدیریت من انجام داد همه چیز کاملا شفاف بود روی مسائل مالی نمی‌توانم ایرادی به فدراسیون بگیریم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حضور یک فرد به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ اظهار کرد:  من می‌گویم  حضور هم زمان در دو جا باعث مشغله کاری می‌شود. سازمان لیگ خودش یک فدراسیون است و فدراسیون هم خودش تشکیلاتی دارد الان هم به فدراسیون فوتبال به بیماری کرونا دچار شده است باید مراقبت  کنیم که خوب شود این روش واقعا نمی‌تواند کمکی کند. انتخاب بهاروند برای سرپرستی فدراسیون فوتبال براساس اساس نامه بوده است. اساس نامه گفته است اگر رئیس فدراسیون نباشد، نایب رئیس اول من هم که محکوم بودم و نمی‌توانستم کار بکنم به همین خاطر نایب رئیس دوم صاحب اختیار شد شاید من هم اگر محرومیتم تمام بشود بتوانم بیایم و کمک کنم.

وی در  ادامه درباره حضور مهدی محمد نبی به عنوان دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: او فرد با تجربه‌ای است که زحمت می کشد همین که موضوع اساس نامه را حل کرد یک قدم مهم است مرحله بعدی انتخابات است که اگر آقای نبی کاندیدا نشود باز می‌تواند انتخابات را برگزار کند اگر کاندیدا باشد باید فکر دیگری شود اگر بخواهد کاندیدا بشود نباید دیگر دبیر کل بماند. من در چند سال اخیر با هیات‌ها و باشگاه‌ها تماسی نداشتم اما هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم که به افراد بگویم که به چه کسی رای بدهند. خودشان نظراتشان را می‌دهند و رای می‌دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین