کد خبر: ۲۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از احتمال ورود گردشگران خارجی به کشور از ابتدای ماه آینده خبر داد.
ناطقان: علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه افتتاح یکی از کارگاه‌های صنایع دستی تهران و افتتاح تعدادی از پروژه‌های استانی صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که طرح تجاری‌سازی صنایع دستی به خوبی در حال پیشرفت است که کارگاه افتتاح شده امروز نیز خط تولیدی از صنایع دستی محسوب می‌شود.

وی به ضرورت کاربردی کردن صنایع دستی اشاره کرد و گفت:‌ این مسئله که در حال اجرا شدن است در جهت توسعه بازار صنایع دستی بسیار اهمیت دارد. ملزومات مورد نیاز در خانه‌های ایرانی در خط تولید صنایع دستی در حال طراحی است که علاوه بر زیبایی این صنایع اشیاء با کیفیتی با هویت ایرانی - اسلامی است.

* توجه ویژه به حفظ فرهنگی ایرانی و اسلامی در صنعت صنایع دستی

مونسان با بیان اینکه موضوع حفظ فرهنگ هویت ایرانی و اسلامی سال‌ها است که توسط مسئولین کشور به ویژه مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده است، گفت: امیدوارم هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی هرچه بیشتر در این زمینه موفقیت‌ به دست آورند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه قبلاً  صنایع دستی قدیمی نشانه دهاتی بودن داشت و برخی به دنبال طرح‌های اروپایی بودند ولی امروزه حتی در کشورهای اروپایی صنایع دستی ایران را به قیمت‌های بالا خریدارند و خوشحالم که علاوه بر اروپا متقاضی صنایع دستی در کشور هم زیاد شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم حجم بازار صنایع دستی را افزایش دهیم که اتفاقات خوبی در این زمینه در حال انجام شدن است. قبلاً هنرمندان به صورت جداگانه در زمینه صنایع دستی فعال بودند ولی اکنون با ورود سرمایه‌گذاران این امکان وجود دارد که فعالان صنایع دستی و هنرمندان در کنار یکدیگر محصولات‌شان را تولید و هم‌افزایی ایجاد کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر ویروس کرونا بر روی صنعت صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت اقدام خوبی در جهت حمایت از این صنعت در شرایط کرونا انجام داد و 50 هزار میلیارد تومان بسته حمایتی برای 10 بخش در نظر گرفته شد که سه بخش آن مربوط به گردشگری و صنایع دستی بود.

* درآمد 500 میلیون دلاری صنعت صنایع دستی

مونسان در مورد میزان صادرات صنایع دستی گفت: سال پیش 273 میلیون دلار حجم صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی گمرکی و 250 میلیون دلار نیز توسط گردشگران و به صورت چمدانی صنایع دستی صادر شده است که در مجموع به بیش از 500 میلیون دلار می‌رسد.

وی در مورد بزرگداشت روز صنایع دستی گفت: به هنرمندان کشورمان این روز را تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای‌شان دارم. صنایع دستی هنر آن از بطن جامعه بیرون می‌آید و در کشور اکنون بیش از 2 میلیون نفر در این حوزه مشغول هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: بخش زیادی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی را زنانی تشکیل می‌دهند که سرپرست خانوار هستند.

مونسان گفت: باید هرچه بیشتر بازاریابی لازم را برای صنایع دستی انجام دهیم و تجاری‌سازی مبتنی بر سلیقه مشتری صورت گیرد.

وی در مورد تأثیر کرونا بر صنعت گردشگری گفت: کرونا به طور کلی این صنعت را منهدم کرد و برآورد شده بود که تا پایان سال میلادی در جهان این صنعت در رکود کامل باشد ولی به نظرم این موضوع به همین رویه نخواهد بود و برخی از کشورها در حوزه گردشگری فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. ایتالیا از جمله‌ کشورهایی است که درهای گردشگری را به روی گردشگران گشوده است.

* ثبت آمار 2 میلیون اقامت شب مسافران داخلی از ابتدای خرداد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: گردشگری داخلی در کشور ما فعال شده و از ابتدای خرداد 2 میلیون اقامت شب در سراسر کشور داشته‌ایم که این آمار بیش از انتظارمان بود.

مونسان گفت: البته مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله‌های اجتماعی سفرهای ایمن را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

وی اعلام کرد: در زمینه آغاز گردشگری خارجی نیز در ستاد کرونا مباحثی در دست بررسی است و امیدواریم که ماه آینده بتوانیم مانند بسیاری از کشورها گردشگری خارجی را نیز مجدد راه‌اندازی کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین