کد خبر: ۲۳۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
وزیر دفاع ترکیه در سخنانی وقوع جنگ میان کشورش با یونان را رد کرد.
ناطقان: به نقل از حریت، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در خصوص تنش های لفظی اخیر میان یونان با کشورش در خصوص مناقشات دریائی گفت: به لحاظ محاسباتی درست نیست که یونان وارد جنگ با ترکیه شود.

وزیر دفاع ترکیه با تأکید بر لزوم آغاز مذاکرات فنّی میان آتن و آنکارا در این ارتباط اضافه کرد: ترکیه سخنان اخیر وزیر دفاع یونان را یک خطای لفظی تصور می‌کند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه گفت که یونان و دیگران در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می‌رسانند.

این در حالیست که «نیکاس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان چندی پیش با اشاره به تشدید تنش ها میان آتن و آنکارا، رفتار ترکیه را بسیار تهاجمی خواند.

وی عنوان داشت تنها راه برای یونان از یک سو استفاده از تمامی گزینه‌های دیپلماتیک و از سویی دیگر اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است، از همین رو آتن آمادگی تقابل نظامی با آنکارا را دارد.

دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه در هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه‌ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

نخست‌وزیر یونان نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای به اتحادیه اروپا هشدار داد که این رویکرد به بحران میان دو کشور منجر می‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: ترکیه ، جنگ ، یونان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین