کد خبر: ۲۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، کاهش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به موج دوم شیوع کرونا و روند ضعیف احیای اقتصادی روند کاهش قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.
ناطقان: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۲۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. با این حال بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۳ درصد افزایش داشته که نخستین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۲ دلار رسید.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران و قویتر شدن ارزش دلار شده که به نوبه خود قیمت طلا را پایین برده است.

شاخص دلار به روند رشد اخیرش ادامه داد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

بازارهای سهام آمریکا پس از روند صعودی پرقدرتی که اخیرا داشتند، در معاملات روز پنج شنبه بیش از پنج درصد سقوط کردند که بدترین روز آنها از اواسط مارس بود. بازارهای سهام آسیایی هم به دلیل نگرانی‌ها از شیوع مجدد ویروس کرونا نزول کردند.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با اقدام بانک‌های مرکزی جهان در کاهش نرخ‌های بهره و رونمایی بسته‌های محرک مالی گسترده که با هدف تقویت اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره خود را نزدیک صفر کاهش داده و تدابیر محرک مالی را برای محدود کردن صدمات اقتصادی از شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته است. نرخ‌های بهره پایین به نفع طلا بوده و با کاهش هزینه نگهداری طلا، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت می‌کنند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا است، روز پنج‌شنبه ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳۵.۰۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۹۲۵ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. هر اونس نقره ۱.۳ درصد سقوط کرد و در ۱۷ دلار و ۴۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین ۰.۷ درصد صعود کرد و به ۸۱۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: توقف صعود ، طلا ، دلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین