کد خبر: ۲۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
رئیس قوه قضاییه:
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، گفت: هیچ پرونده‌ای زیر میز نداریم، همه پرونده‌ها زیر دست قضات و درحال رسیدگی است. شایعه سازی، دروغ پراکنی و تهمت زنی به افراد برای دادرسی عادلانه سم است و آنرا مختل می‌کند.
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه افزود: آشفتگی کنونی در بازار مسکن به مستاجران و به ویژه طبقات ضعیف کم درآمد فشار وارد می‌آورد و گزارش‌هایی که در این زمینه از شهرستان‌های مختلف به دست می‌رسد نشان می‌دهد که اقدام جدی برای ساماندهی بازار مسکن ضروری است. سوالاتی درخصوص تاخیر ۴ ساله اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی وجود دارد، اما آشفته بازار فعلی بازار مسکن اقدام فوری و جدی از سوی دولت می‌طلبد.

وی گفت: قیمت گذاری و کنترل بازار در بخش‌های مختلف از جمله در بازار مسکن وظیفه دولت است و من در صحبتی که اخیرا با معاون اول رئیس جمهور داشتم، خواستم که این مساله را پیگیری کند و اعلام کردم هر جا به کمک دستگاه قضایی نیاز است کمک خواهیم کرد.


رئیس قوه قضاییه افزود: این که گفته می‌شود نقدینگی موجود در جامعه بازار مسکن را دچار وضع کنونی کرده، موضوع صحیحی است که از گذشته همواره گفته می‌شود و قطعا نقدینگی در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، کالا و طلا مانند سیل بنیان کن عمل می‌کند، اما با این حال وضع کنونی بازار مسکن مساله‌ای است که باید مدیریت و مشکل آن رفع شود.


آقای رئیسی گفت: این وضع به ویژه برای اقشار کم درآمد و ضعیف مشکل ساز است و اقدام جدی و هماهنگ بخش‌های مختلف را می‌طلبد.
وی همچنین از این که قانون مربوط به دریافت مالیات از واحد‌های مسکونی خالی از چهارسال پیش تاکنون اجرا نشده است گلایه کرد و افزود: این مساله‌ای است که جای سوال دارد.
 
 شایعه سازی در فضای مجازی غیرشرعی و غیرقانونی است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه افزود: اگر کسانی مطالبی دارند، مرجع رسیدگی به آن دستگاه قضایی است و این که از طریق رسانه‌ها یا در محفلی که کاری از آن بر نمی‌آید مطرح شود دردی را دوا نمی‌کند و فضای تهمت زنی و ایجاد شایعه حتما مضر است.

وی گفت: این کار‌ها حتما نظام دادرسی عادلانه را دچار مشکل و اخلال می‌کند.
رئیس قوه قضاییه افزود: در دستگاه قضا بار‌ها اعلام شده که بنا بر برخورد بدون تبعیض با فساد است.

آقای رئیسی یادآور شد: در جلسه سران سه قوه در همان زمان ابتدای این مسئولیت، از من خواستند که موضع خود را در باره مبارز با فساد بیان کنم که در پاسخ گفتم درباره آن چه از پرونده‌های فساد مطرح و مستندات آن در اختیار قضات باشد، بنای دستگاه قضایی رسیدگی است و بنا نداریم هیچ پرونده‌ای را زیرمیز بگذاریم.
وی گفت: بنای ما این است که بدون هیچ گونه تبعیضی با فساد مبارزه صورت گیرد و دوست داریم در این مسیر مردم، نخبگان و دلسوزان جامعه در جریان قرار بگیرند و همراهی آنان را داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: این، دستگاه قضایی است که می‌تواند بازرسی و رسیدگی کند و در این فضا هرگونه شایعه سازی، دروغ پراکنی و تهمت زدن سم است.

آقای رئیسی گفت: آن چه هم اکنون مطرح است این است که پرونده‌ای در دادسرا سیر خود را طی کرده و به دادگاه رفته و در حال گذراندن سیر قانونی خود است و در این میان این که انگشت اتهام به سمت فردی برود و تهمت زده شود غیرقانونی و غیرشرعی است.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در این عرصه قلم و امکان دارند می‌خواهیم از هرگونه فضاسازی که حرکت مبارزه با فساد را سست کند بپرهیزند.

رئیس قوه قضاییه همچنین ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که از چهل سال پیش کارها، رسیدگی‌ها و تصمیم گیری هایش را بر مبنای فقه امام جعفر صادق (ع) مبتنی کرده است.

آقای رئیسی افزود: امام جعفر صادق (ع) برای قضاوت دو شاخص مهم بیان کرده‌اند که اولین آن قضاوت عادلانه و به حق است و شاخصه دوم آن این است که این قضاوت از روی فهم، علم، دانش و شناخت تناسب بین حکم و موضوع باشد.
 
 اعتراض به بی عدالتی در غرب محصول ظلم مکرر نظام سرمایه داری است
رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه این روز‌ها از اعتراض‌های گسترده در آمریکا، اروپا و برخی دیگر از کشور‌ها می‌بینیم نتیجه ظلم مکرری است که در این نظام‌ها به مردم می‌شود. با توجه به ظلم‌های مکرر و با سابقه به مردم امریکا و اروپا، این اعتراض‌ها مساله‌ای طبیعی و تداوم آن حتمی است.

وی گفت: امروز شاهدیم که در کشور‌های غربی نماد‌های برده داری را به زیر می‌کشند و به نظر ما این اعتراضات اگرچه ممکن است با سرکوب پلیس به طور موقت آرام شود، اما قطعا مقطعی نخواهد بود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این اعتراضات ریشه در خواسته‌های دیرینه مردم بر ضد نظام لیبرال دموکراسی دارد و این خشم فرو خورده‌ای است که ده‌ها سال در میان مردم امریکا و اروپا وجود داشته و امروز بروز کرده است.

آقای رئیسی گفت: جنایات و ظلم پلیس امریکا بر ضد معترضان، جنایت ضدبشریت است و آزادی‌خواهان دنیا باید بر ضد پلیس، شهرداران و رئیس جمهور بی خرد امریکا که این گونه مردم را زیرپای پلیس و نیرو‌های مسلح خود له می‌کند، با هوشیاری عمل کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین