کد خبر: ۲۳۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
سفیر ترکیه در بغداد از سوی وزارت خارجه عراق احضار شد.
ناطقان: به نقل از المیادین، وزارت خارجه عراق «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به بمباران برخی مناطق شمال عراق توسط آنکارا ابراز کرد.

وزارت خارجه عراق در این رابطه اعلام کرد که اقدام ترکیه نقض حریم هوایی عراق محسوب می‌شود و این امر برخلاف قوانین بین الملل و اصل حسن همجواری است.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه شامگاه یکشنبه از آغاز عملیات هوایی موسوم به «پنجه عقاب» علیه مواضع شبه‌نظامیان پ.ک. ک در شمال عراق خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اف ۱۶ ارتش ترکیه در این عملیات مواضع پ.ک. ک در مخمور و سنجار واقع در شمال عراق را بمباران کردند.

منابع عراقی گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه با نقض حریم هوایی عراق، ارتفاعات قندیل، دریی، اردوگاه مخمور و چنگال را هدف حملات قرار دادند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین