کد خبر: ۲۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
در آستانه یک تعطیلات دیگر و ازسرگیری سفرها، وزارت بهداشت فهرستی از استان‌های پرخطر را اعلام کرد؛ مناطقی که لازم است از سفر به آن‌ها پرهیز شود.
ناطقان: شمار قربانیان کرونا در ایران از مرز ۹ هزار نفر گذر کرده است، در روزهای اخیر با سه رقمی شدن تعداد قربانیان، نگرانی از اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا و افزایش مناطق قرمز در کشور بیشتر شده است، به طوری که صحبت از احتمال برقراری دوباره محدودیت‌ها می‌شود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند و مناطقی پرخطر برای مسافرت به شمار می‌آیند. هرچند که به گفته ایرج حریرچی ـ معاون کل وزارت بهداشت ـ هیچ استانی عاری از ویروس کرونا نیست. حریرچی، وضعیت استان تهران را نیز به واسطه رعایت نشدن فاصله‌گذاری، فاجعه توصیف کرده است.

با وجود این نگرانی‌ها، اما متولیان گردشگری معتقدند بازگشایی تاسیسات گردشگری شرایط سفر را مساعد کرده و امیدوارند گردشگری با سرعت مناسب به وضعیت قبل از کرونا باز گردد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز چند روز پیش در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری گفت که «در حال حاضر تمام بخش‌های گردشگری غیر از آب‌درمانی‌ها خدمات خود را به گردشگران ارائه می‌دهند و از چند هفته پیش که پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی هتل‌ها ابلاغ شد و با شروع دو تعطیلی در خردادماه و آغاز سفرهای داخلی شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی و نیز گردشگران و مسافران در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که شرایط مساعد سفر را فراهم کرد. »

این وزارتخانه که چندی پیش آمار تردد جاده‌ای را در فاصله اول تا شانزدهم خردادماه، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار و آمار اقامت را چهار میلیون و ۱۸۰ هزار نفر شب اعلام کرد، تا کنون برنامه‌ریزی برای سفرهای داخلی در بحران کرونا نداشته است، چنان‌که با وجود قرار گرفتن استان‌های شمالی در فهرست مناطق پرخطر همزمان با تعطیلات عید فطر و نیمه خردادماه، همین استان‌ها به عنوان پرترددترین و پرمسافرترین مناطق کشور اعلام شدند، به طوری که مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران از ۱۱ میلیون تردد فقط در جاده‌های این استان‌ در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ خردادماه خبر داده بود.

به هر حال، سومین تعطیلی بلند خردادماه را بدون هیچ مدیریت و برنامه‌ریزی پشت‌سر می‌گذاریم که وزارت بهداشت به مردم تاکید کرده است در این تعطیلات از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین