کد خبر: ۲۳۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
رئیس دولت:
روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در استان‌های قزوین، ایلام و مازندران،خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم وزیر مسکن و شهرسازی به مردم قول داده است که تا پایان دولت در سال آینده حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار دهد.
ناطقان: حسن روحانی در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، ضمن قدردانی از مسئولان استان ایلام، افتتاح طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در این استان را امری بسیار مهم خواند و تاکید کرد: زائران در طول سال میهمان استان ایلام ستند و به ویژه در ایام زیارتی؛ راه بسیار نزدیکی بین استان شمال و عتبات عالیات و نجف اشرف وجود دارد. امیدواریم پروژ‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، بتوانند برای مردم استان و زائران تسهیل گر باشد.

آقای روحانی با اشاره به اعلام ارقامی درباره پروژه‌هایی که در استان ایلام به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد، گفت: این ارقام که شامل ۸۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و مجموعاً ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی می‌شود و همچنین هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی که آماده افتتاح است.
رئیس جمهور بااشاره به اهمیت گسترش راه‌های ریلی، گفت: با پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، استان ایلام در آینده به راه آهن سراسر کشور و همچنین به شبکه آزاد راه کشور متصل می‌شود که هر دو پروژه نوید بخش حرکت بسیار خوب در سال‌های آینده برای استان است.


رئیس جمهور در پایان دستور افتتاح پروژه‌های بزرگراهی ایلام به مهران و ایوان و دهلران و همچنین راه‌های اصلی و روستایی و واحد‌های مسکونی را صادر کرد.

رئیس جمهور گفت: افتتاح طرح‌های وزارت راه شهرسازی در سال سختی که با کووید ۱۹ و تحریم‌های جدید همراه است، این پیام مهم را برای کل جهان دارد که ملت ایران از حرکت خود برای سربلندی و تعالی باز نمی‌ایستد.

آقای حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌های قزوین، ایلام و مازندران، با تاکید بر اینکه تمرکز این دولت بر توسعه خطوط ریلی است، گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که امروز افتتاح شد، افتتاح ۱۰۶ کیلومتر راه آهن خط دوم کرج به قزوین بود که این راه آهن مسیر را کوتاه‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه این خط راه آهن برای کسانی که در دو استان البرز و قزوین ساکن هستند، طول مسیر را کوتاه می‌کند، افزود: این خط راه آهن همچنین برای مسافرانی که از این مسیر به مقصد رشت و تبریز و از طریق این دو استان به مشهد مقدس سفر می‌کنند، نیز باعث کوتاه شدن طول مسیر و زمان مسافرت می‌شود.


رئیس جمهور با بیان اینکه این خط راه آهن زمان مسافرت را تا یک ساعت کاهش می‌دهد، تصریح کرد: با این خط طول مسافت کرج به رشت ۴۵ دقیقه کوتاه‌تر و از ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه به ۴ ساعت می‌رسد.
آقای روحانی سرعت دسترسی مردم کوتاه شدن سفر، صرفه جویی در سوخت و افزایش ایمنی را از نتایج احداث این خط راه آهن اعلام کرد و گفت: یکی از تاکیدات ما در این دولت مسئله ریل بوده که هم باعث ایمنی و سلامت مردم و هم موجب صرفه جویی در سوخت می‌شود و در این مسیر حرکت‌های خوبی انجام شده است.


رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح‌های دیگری در زمینه خطوط راه آهن باشیم، افزود: یکی از طرح‌های مهم در حال احداث خط راه آهن بستان آباد و همچنین رشت به کاسپین و راه آهن اقلید به یزد است که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد.
وی خاطر نشان کرد: هر یک از این راه آهن‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و ضمن فراهم کردن بستری مهم برای مسافرت مردم باعث ارزان‌تر شدن حمل و نقل بار و حفظ محیط زیست خواهد شد.


رئیس جمهور به افتتاح ۱۹۶ کیلومتر راه در دو استان ایلام و مازندران اشاره کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها به خطوط بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کشور افزوده می‌شود.

رئیس جمهور گفت: سلامت در اولویت اول و معیشت در اولویت دوم دولت قرار دارد.
آقای روحانی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح طرح‌های ملی در استان‌های قزوین، ایلام و مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: وزارتخانه راه و شهرسازی دو مسئولیت بسیار مهم بردوش دارد، یکی حمل و نقل در کشور که شامل حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای و ... می‌شود.


رئیس جمهور گفت: حمل و نقل یکی از نیاز‌های اساسی و حقوق مردم عزیز کشور ماست، مردم باید بتوانند از مطمئن ترین، کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین راه به مقصد برسند، در شرایطی که کشور ما دارد امروز حمل و نقل مثل همیشه کار‌های مهمی را انجام می‌دهد، کووید ۱۹ فشار زیادی به ما وارد کرده، اما حرکت مان را از اردیبهشت آغاز کردیم و هرچه جلوتر می‌رویم تحرک در حمل و نقل بیشتر می‌شود، البته مردم عزیز باید اصول بهداشتی را رعایت کنند که سلامت شان در خطر نیفتد.


آقای روحانی ادامه داد: این روز‌ها فعالیت اقتصادی علی رغم فشار ویروس کرونا امکان پذیر است و محدودیت‌های شدیدی که در اسفند مدنظرمان بود نیاز نیست، البته فعالیت‌های اقتصادی باید توام با رعایت اصول بهداشتی باشد، زیرا سلامت در اولویت اول و معیشت در اولویت دوم ما قرار دارد.

رئیس جمهور افزود: حمل و نقل بار سنگینی را بر دوش دارد، به خصوص در حمل و نقل دریایی شاهد تحرک‌های خوبی هستیم و در چابهار اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.رئیس جمهور با بیان اینکه مساله مسکن جزو اولویت‌های دولت است، گفت: البته مسکن همیشه مهم بوده و از آغاز دولت یازدهم همه طرح‌های نیمه تمام باقیمانده مسکن را که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بوده تکمیل و واگذار کرده ایم.

آقای روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در استان‌های قزوین، ایلام و مازندران، افزود: در دولت دوازدهم وزیر مسکن و شهرسازی به مردم قول داده است که تا پایان دولت در سال آینده حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار دهد.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه از مشکلات مردم درباره افزایش اجاره بها اطلاع دارد، افزود: در مجموع در کشور حدود ۳۰ درصد مردم مستاجر و ۷۰ درصد صاحبخانه اند، البته در استان‌ها موضوع به شکل دیگری است و در تهران مستاجر‌ها بیشتر هستند، اما در مجموع مسکن جزو کالا‌های اساسی مردم برای زندگی به شمار می‌آید، مردم باید در جایی و محله‌ای زندگی کنند که بتوانند فرزندانشان را بزرگ کنند.


رئیس جمهور با اشاره به اقداماتی که باید صورت بگیرد تا مشکل مسکن مردم برطرف شود، گفت: این موضوع را هم دولت و هم ستاد اقتصادی دولت و هم شخص معاون اول رئیس جمهور که مسئول قیمت مسکن و افزایش اجاره بها است، وظیفه دارد هرچه سریعتر بررسی کند که دو کار باید در این زمینه انجام شود، نخست زمین‌هایی که باید در محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن توسعه یابد، زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های مختلف، وزارتخانه‌ها و نیرو‌های مسلح قرار دارند، در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند تا این وزارتخانه زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد.


آقای روحانی اضافه کرد: مساله مصالح ساختمانی که به وزارت صمت مربوط می‌شود، از دیگر کار‌هایی است که باید در ساخت مسکن پیگیری شود، قیمت مصالح باید قیمت متناسبی باشد، برای این که مردم بتوانند برای ساخت مسکن استفاده کنند، در این زمینه همچنین بانک‌ها نیز چه برای ساخت مسکن و چه برای خرید مسکن باید وارد کار شوند و همچنین مقرراتی که باید در این زمینه تعیین شود بسیار مهم است.
رئیس جمهور گفت: مقرراتی که اکنون برای اجاره و فروش مسکن وجود دارد، کافی نیست و ضروری است این مقررات چه در دولت و چه دیگر بخش‌ها باید اصلاحاتی صورت گیرد، تا فشار را از روی دوش مردم برداریم، به ویژه که امسال هم شرایط سختی برای اجاره بها به وجود آمد و هم درباره لوازم خانگی که مورد نیاز مردم برای زندگی وجود دارد.
آقای روحانی افزود: البته در هر دو زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده، هم در زمینه لوازم خانگی اقدامات خوبی صورت گرفته، سازمان حمایت در این زمینه ورود کرده است تا قیمت‌ها کنترل شود.رئیس جمهور گفت: بهترین راه برای حل مشکل مسکن در داخل شهرها، بازآفرینی محله‌های شهری است.
آقای حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت راه و شهرسازی، افزود: واگذاری زمین، قیمت و ساخت مسکن، در اختیار گذاشتن مسکن به ویژه برای خانه اولی‌ها و بازآفرینی شهری از ابتدای دولت یازدهم مورد نظر بود، ضمن اینکه بازآفرینی شهری بهترین راه برای مقاوم کردن مسکن و تولید مسکن جدید است.

وی اضافه کرد: در یک محله قدیمی که مردم در زحمت هستند، اگر این محله را بازآفرینی کنیم هم مردم امکانات بهتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت هم امنیت شان افزایش می‌یابد، هم قیمت ساختمان آن‌ها بیشتر می‌شود و یک سرمایه‌ای برای آن‌ها خواهد بود و هم ما می‌توانیم خانه‌های جدید را تولید کنیم و در اختیار مسکن اولی‌ها قرار دهیم.


رئیس جمهور گفت: در موضوع بازآفرینی شهری قدم‌های خوبی در دولت یازدهم برداشته شد و در دولت دوازدهم نیز گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است، ضمن اینکه بهترین راه برای موضوع مسکن این است که در داخل شهر بتوانیم محله‌ها را بازآفرینی کنیم و در کنار بازآفرینی ضمن اینکه شرایط زندگی مردم بهتر می‌شود خانه‌ها و مسکن‌های جدید هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


آقای روحانی با بیان اینکه حمل و نقل و تامین مسکن با قیمت مناسب دو وظیفه اصلی و مهم بر دوش دولت است، افزود: امروز در هر دو زمینه افتتاح داشتیم و در هر دو زمینه طرح‌های مهمی کلید خورد و در مسئله بزرگراه، راه آهن و مسکن عملیات اجرایی آغاز شد.
وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد بتوانیم چارچوبی را مقرر کنیم تا ۳۰ درصد مردمی که خانه مسکونی ندارند و مستاجر هستند و نیاز به خانه اجاره‌ای دارند، بتوانند با قیمت عادلانه‌ای زندگی خود را به پیش ببرند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در زمینه جهش تولید قدم‌های بلندی برداریم، افزود: امروز طرح‌های مهمی در ۴ استان افتتاح شد و در هفته‌های آینده هم شاهد افتتاح‌های جدید در بخش‌های مختلف تولید کشور خواهیم بود.

بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در استان‌های قزوین، ایلام و مازندران دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

طرح ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - کرج، امروز (پنجشنبه) با دستور آقای روحانی رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.
طرح ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - کرج از دی ماه سال ۹۳ شروع شد. این مسیر ۷ ایستگاه و ۳۵ تقاطع دارد و طول آن ۱۰۳ کیلومتر است.
این طرح در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.
بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج- قزوین، ظرفیت جابه جایی مسافر را به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال افزایش می‌دهد.
همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش خواهد یافت.
افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین، باعث صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت می‌شود و مبلغ کل طرح نیز ۵هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال است.
افزایش ایمنی مسیر ناشی از توقف نداشتن و تلاقی قطار‌ها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این طرح است.

طرح‌های ملی در حوزه‌های بزرگراهی و مسکن در استان مازندران دقایقی پیش با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

با افتتاح این طرح ها، محور ۴ خطه ساری - تاکام به طول ۱۷ کیلومتر، آزاد راه قائمشهر - ساری به طول ۴۴ کیلومتر و باند دوم محور دوزبن - مرزن آباد به طول ۱۵ کیلومتر و ۱۶ کیلومتر طرح بزرگراهی با هدف تعریض و بهسازی در چند نقطه دیگر از محور‌های استان مازندران به بهره برداری رسید.
همچنین با دستور رئیس جمهور بهره برداری از ۳۵۴ واحد مسکن مهر در استان مازندران آغاز شد.

طرح‌های ملی در حوزه مسکن و راه سازی دقایقی پیش در استان ایلام و با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید.
با دستور آقای روحانی رئیس جمهور، طرح آزاد راه نجف اشرف از طریق پل زال و دهلران به طول ۱۲۶ کیلومتر، اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به طول ۱۷ کیلومتر و چند طرح بزرگراهی و راه اصلی و فرعی به طول حدود ۶۰۰ کیلومتر در استان ایلام به بهره برداری رسید.


همچنین طرح احداث هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر، اجرای ۹ هزار ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، ۴۸ هزار متر مربع انواع ساختمان‌های عمومی و دولتی و طرح احداث ساختمان‌های اداری به مساحت ۱۸ هزار و ۹۰۰ متر مربع از جمله طرح‌هایی بود که امروز در استان ایلام مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان این‌که «مسکن جزو کالاهای اساسی زندگی مردم است»، گفت: مردم باید در یک محله‌ای بتوانند زیست کنند و فرزندان خود را بزرگ کنند. باید مسکن مطمئنی برای آن‌ها ساخته شود. این‌که چه اقداماتی باید انجام شود یکی از مواردی است که هم دولت و هم ستاد اقتصادی و هم شخص معاون اول که درباره قیمت مسکن و اجاره بها مسئول شده است، آن را دنبال می‌کنند. امروز مردم ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و دولت در این وظیفه دارد اقدامات لازم را انجام دهد.

روحانی یادآور شد: یک سری اقدامات است که در بلند مدت جواب می‌دهد اما ضروری است. زمین‌هایی که ما باید در اختیار مردم قرار دهیم و محدوده شهرها باید به مقدار لازم توسعه پیدا کند. وزارتخانه‌های دیگر یا حتی نیروهای مسلح باید زمین‌های مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا بتوانند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار کسانی قرار دهد که ساخت مسکن را به طور انبوه یا غیرانبوه انجام می‌دهند یا در اختیار مردمی قرار دهند که نیازمند خانه هستند؛ بنابراین موضوع زمین مسئله اول ما است.

وی با بیان این‌که «مسئله مصالح ساختمانی به وزارت صمت مربوط می‌شود و مسئولیت آن بر دوش‌شان است»، تصریح کرد: قیمت‌ها در این مورد باید متناسب باشد تا مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. همچنین اقدامات بانک‌ها برای ساخت و خرید مسکن اهمیت زیادی دارد و مقرراتی که ما امروز برای اجاره یا فروش مسکن داریم کافی نیست و این مقررات چه در قانون و چه مقررات دولت و آیین نامه‌ها باید با اصلاحاتی همراه شود تا فشار را از دوش مردم برداریم.

روحانی تاکید کرد:  هم در زمینه حمل و نقل و هم مسکن که باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، امروز در هر دو زمینه افتتاح داشتیم و در هر دو زمینه پروژه‌های مهمی کلید خورد و یا آغاز عملیات اجرایی شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد بتواند چارچوبی مقرر کند تا ۳۰ درصد مردمی که مستأجر هستند بتوانند با قیمت عادلانه زندگی خودشان را پیش ببرند امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد در مسیر جهش تولید قدم‌های بلندی را برداریم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین