کد خبر: ۲۳۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
معترضان فرانسوی که چند هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تظاهرات خود را در روز شنبه متوقف کرده بودند، از امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های دولت این کشور اعلام کردند.
ناطقان: «جلیقه زردها» پس از چند هفته غیبت به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر برای نشان دادن اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون و نظام سرمایه‌داری، به خیابان‌های پاریس بازگشتند.

البته طی هفته‌های گذشته شهرهای فرانسه شاهد اعتراض کادر درمانی به ضعف دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تظاهرات ضد نژادپرستی نیز بوده است.

سه روز پیش، دستکم ۱۸ هزار نفر از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس» به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.

همچنین پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکا، شهرهای مختلف فرانسه نیز به صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

 اعتراضات در فرانسه علیه تبعیض‌نژادی و در یادبود مرگ یک مرد سیاهپوست فرانسوی بود که در سال ۲۰۱۶ به دست نیروهای فرانسه به قتل رسید و برخی مرگ وی را مشابه مرگ جورج فلوید دانسته‌اند. در این تظاهرات نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین