کد خبر: ۲۳۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
سیداحمد علم الهدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت درخصوص بازگشایی حرم رضوی گفت: آقای حریرچی مسئله تعطیلی و بستن درهای حرم یک جریان برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، شما مستحضرید که حرم امام رضا علیه السلام وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت عظیم، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.
ناطقان: سیداحمد علم الهدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت گفت از شما آقای حریرچی درخواست دارم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه کنید، مسئله تعطیلی و بستن درهای حرم یک جریان برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، شما مستحضرید که حرم امام رضا علیه السلام وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت عظیم، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.

او ادامه داد: فشار سنگین دو جانبه‌ای هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاری‌های اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه به این خواسته‌ها برای مشهد طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود. با اینکه الان در دهه کرامت هستیم و اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده است، به دلیل محدودیت‌ها مقدار حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید به نقش ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همینطور که به مردم گفته می‌شود با کرونا زندگی کنند ماهم باید بر اساس کرونا شهرها و استان‌ها را مدیریت کنیم تا فشار اقتصادی بیش از این مردم را آزار ندهد.

او در ادامه گفت: ما باید برای مشهد برنامه ریزی خاصی داشته باشیم تا هم جوابگوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر مشهد فلج نشود. با یک مدیریت صحیح و تأمین منابع می‌شود زائران را در ورودی‌های شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد:مردم مشهد در وضعیت اقتصادی نامطلوبی هستند، زیرا اقتصاد مشهد حول محور زیارت می‌چرخد،خداراشکر در جهت درمان، مشهد مقدس با کمبودی مواجه نشد و با همراهی بسیج دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری گسترده مردم در خانه‌هایشان صورت گرفت. ان شاء الله با عنایت خداوند و مدیریت صحیح بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد:مسئله ابتلاء در شهر زیارتی مشهد وضع نامطلوبی دارد و توسعه این بیماری زیاد شده است، اما از ابتدای این امر، استان خراسان رضوی با همت بالای استاندار و نیروی‌های جهادی، مشهد و استان در وضعیت خوبی قرار گرفت.

او افزود: استاندار خراسان رضوی توانست با وجود شرکت‌های معین بخشی از سرمایه مورد نیاز استان را تأمین کند و بخشی دیگر را به تأمین وسایل بهداشتی در دانشگاه‌ها اختصاص دهد، اما بازهم کافی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین