کد خبر: ۲۳۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
فروش خانه در آمریکا در ماه می به کمترین سطح در 9 سال و نیم اخیر رسید و انتظارات برای یک کاهش شدید در فعالیت بازار مسکن در سه ماهه دوم در این کشور به دنبال اختلالات ناشی از انتشار کرونا، تقویت کرد.
ناطقان: به نقل از رویترز، فروش خانه در آمریکا در ماه می به کمترین سطح در 9 سال و نیم اخیر رسید و انتظارات برای یک کاهش شدید در فعالیت بازار مسکن در سه ماهه دوم در این کشور به دنبال اختلالات ناشی از انتشار کرونا، تقویت کرد.

گزارش اتحادیه ملی معاملات ملکی، کمترین افزایش قیمت سالانه در بیش از 8 سال گذشته را نشان داد. کاهش فروش خانه‌های موجود نشان دهنده بسته شدن قراردادهای امضا شده در ماه‌های مارس و آوریل است.  در این ماه‌ها، کل این کشور در قرنطینه قرار داشت.

با توجه به افزایش درخواست وام مسکن به بالاترین رقم 11 هفته گذشته در بحبوحه نرخ پایین رهن خانه، بازار مسکن احتمالا در ماه می بدترین وضع را خواهد داشت. آمارهای هفته گذشته یک افزایش شدید در دریافت مجوزهای ساخت و ساز در ماه می را نشان داد اما نزدیک به 20 میلیون نفر بیکارند و عرضه مسکن همچنان راکد است.

فروش خانه های موجود در ماه گذشته 9.7 درصد کاهش یافت و به نرخ 3.91 میلیون واحد رسید که کمترین سطح از اکتبر 2010 تاکنون به شمار می رود این سومین ماه متوالی کاهشی است.

فروش مجدد خانه، حدود بیش از 90 درصد فروش معاملات مسکن آمریکا را تشکیل می‌دهد که در ماه می نسبت به سال گذشته 26.6 درصد افت کرده است. این رقم بیشترین کاهش سالانه از 1982 به شمار می‌رود.
منبع: فارس
برچسب ها: کرونا ، مسکن ، آمریکا ، رکود
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین