کد خبر: ۲۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
رئیس‌جمهور گفت:در این ایام رحلت امام مسافرت عامل اصلی نبود، زیرا مقصد و مبدا بسیاری از این مسافرت‌ها تهران و گیلان بود اما نه تهران، نه گیلان و نه مازندران تغییر نمی‌بینیم پس مسافرت می‌توان رفت به شرطی که تدابیر بهداشتی را انجام دهیم.
ناطقان: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه برنامه ریزی و تلاش برای تحقق شعار جهت تولید با حضور استانداران سراسر کشور گفت: امید در سایه بیان حقایق برای مردم و مواردی که خود مردم در زندگی روزمرشان برایشان ملموس است به وجود می آید.

وی ادامه داد: برخی از کارهای دولت خیلی نیاز به بیان ندارد، موضوع تحول سلامت، بیمه همگانی در کشور و اینکه مردم به راحتی دسترسی به پزشک تخت، تخت ویژه دارو و درمان دارند این را مردم خودشان حس می کنند.

رئیس جمهور گفت: ابتدای سال ۹۲ کسی بیمارستان می رفت هم باید خودش می رفت دمپایی و ملحفه بخرد و هم اگر دارو نیاز بود باید خودش بیرون می‌رفت و تهیه می‌کرد.  تخت هم آنقدر گران بود که برای مردم امکان‌پذیر نبود و اگر کسی هم فوت می‌کرد جنازه به گروگان در بیمارستان می‌ماند امروز مردم این واقعیت را لمس می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دولت تخت جدید و یا تخته بازسازی شده دو برابر تاریخ ایران است این شرایطی که ما در مبارزه با کرونا در برابر ملت سرافراز بودیم به خاطر این است که زیربنای درمان درست شد است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ۸ هزار تخت آی سی مجهز در اختیار است و هزار تخت در همین سه؛ چهار ماه دوران کرونا اضافه شده است این کار بزرگ، کاری است که مردم می‌بینند و چه بگوییم چه نگوییم برای مردم ملموس است.

روحانی بیان داشت: امروز  پیشرفت قدرت ارتباطات، زیربنای ارتباطاتی، فضای مجازی و سایبری برای مردم ملموس است، هر کس یک موبایل هوشمند در اختیارش است و به راحتی می‌توانند خدمات را دریافت کنند. همین سامانه بود که در همین دوره کرونا توانستیم ۷۷ میلیون نفر را غربالگری کنیم، همین سامانه بود که باعث شد به راحتی حدود ۲۲ میلیون نفر را وام دهیم. همین سامانه است که به راحتی کمک خواهد کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان وام ارزان قیمت بدهیم.

وی در مورد تببین خدمات دولت در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بیان داشت: آثار شرکت های دانش بنیان به تدریج برای مردم ملموس می شود بسیاری از خدمات این شرکت های دانش بنیان خدماتشان در فضای مجازی است این فضای مجازی بود که باعث شد ما در این دو و سه ماه پایان سال تحصیلی بتوانیم وقتی مدرسه را تعطیل کنیم آموزش را نگه داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: سال آینده طراحی ما این است که از ۱۵ شهریور می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها را فعالیتشان را آغاز کنیم. بخشی از آن حضوری و بخشی مجازی است اگر چنین فضا و زیرساختی نبود و سرعت اینترنت نبود چگونه می‌خواستیم این خدمات را بدهیم؟، این خدمات برای مردم روشن است است

وی خطاب به استانداران کشور گفت: باید برای مردم بیان کنید و تبیین کنید اگر سیصد هزار هکتار زمین کشاورزی را در خوزستان و ایلام تجهیز به کانال کشی و زهکشی کردیم و قیمت این زمین ها را چندین و چند برابر کردیم و محصولات را چند برابر کردیم این را باید استانداران مربوطه برای مردم توضیح دهند.

روحانی با اشاره به احیاء دریاچه ارومیه در این دولت بیان داشت: دریاچه ارومیه اگر احیا نشده بود تبریز تخلیه شده بود، کسی در تبریز سرمایه گذاری نمی‌کرد، داشتند تبریز را تخلیه می‌کردند. مشکل آب ما مشکل هزاران سال است، این چیزی است که برای مردم تبیین شود.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه راه آهن رشت و انزلی تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار داشت:  یک کار عظیم است که یک لوله بزرگ که اقدامات آن شروع شده از گوره تا جاسک هزار کیلومتر لوله کشی می شود و دیگر صادرات نفت ما متصل به بنده ناف تنگه هرمز نیست این برای اولین بار است که در تاریخ ایران انجام می‌شود. مقام معظم رهبری یک بار که در محضرشان بودم به من گفتند استراتژیک‌ترین کار دولت این است که شما انجام می‌دهید.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مردم ما خانه ندارند و مجبوراً به صورت مستاجری زندگی کنند، بیان داشت: مگر درآمد یک مستاجر نسبت به پارسال چقدر اضافه شده است؟ خب ما باید یک کاری کنیم. همین امروز صبح بخشی از جلسه اقتصادی ما همین موضوع بود و طرحی را آماده می‌کنیم که به ستاد کرونا می‌بریم چون نیاز به تغییر قانون دارد. کار اصلی در مسکن در اختیار گذاشتن زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن است.

رئیس جمهور بیان داشت: هیچ کجا بهتر از بافت فرسوده نیست زیرا تمام امکانات آنجا است. امسال نباید بگذاریم برای دولت حاشیه و دعوا درست شود و با همه باید سازش کنیم. نیروهای مسلح، قوه قضائیه، احزاب، ائمه جمعه حوزه های علمیه و مذاهب مختلف هستند بیاییم بائیم از این فرصت برای تحول استفاده کنیم؛ این کار امکان پذیر است و من دلیل دارم و شعار نمی‌دهم.

روحانی با اشاره به اینکه امسال نسبت به پارسال در صنعت رشد داشتیم گفت: کشاورزی در این رشد پیشتاز است. در سال ۹۸ رشد اقتصادی بدون نفت ما ۱.۱ شد. وزارت نفت ما قابلیت دارد روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت را صادر کند اما شرایط وزارت نفت ما بدلیل تحریم است.

وی ضمن بیان انتقاد برخی از وی برای اینکه به وعده‌های خود عمل نکرده است گفت: من در پاسخ به این نامه‌ها کنارش می‌نویسم که قرار بود دولت آینده (یازدهم) در چه شرایطی باشد. آن شرایطی که من در سال 95 نوشتم شرایطی بود که صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به دو میلیون و هفتصد هزار رفت و سرمایه دارن اینجا صف کشیدند.

روحانی افزود: یک رئیس دولت به من پیشنهاد دادگفت من ۵۰ میلیارد دلار اعتبار در اختیار شما قرار می‌دهم؛ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در کل به من پیشنهاد شد، دیدید چه شکوفایی ایجاد شد؛ سال ۹۵ رشد اقتصادی ما ۱۲.۵ است که در دنیا اول بودیم، تورم هم ۷ الی ۸ دئرصد و اشتغال هم بالای ۷۰۰ هزار بود، بعد از شصت سال تراز مثبت پیدا کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید به مردم بگوییم یک دشمن ظالمانه به ما فشار می‌آورد، خاطر نشان کرد: سه گروه بودند که برجام را نمی‌توانستند تحمل کنند. داشتند خفه می‌شدند و می‌مردند و دق می‌کردند. یکی تندروهای آمریکا، یکی صهیونیسم و دیگری ارتجاع منطقه‌ای بود. این سه نمی‌توانستند تحمل کنند.

روحانی گفت: یکی از رهبران کشورها به من گفتند وقتی کشورهای اروپایی صف بستند برای سرمایه گذاری این کشورهای مرتجع منطقه دق دارند می‌کنند. رفتار یک ادم کم تجربه را که رئیس جمهور آمریکا شد را دارید می‌بینید، خود مردم آمریکا می توانند قضاوت کنند. خب این‌ها توطئه کردند و این فشار عظیم را وارد کردند که ایران سه ماه دیگر تسلیم شود؛ خودش می‌آید و می‌گوید ایران پس از آن پای میز مذاکره می‌نشیند. صهیونیسم، تندروهای آمریکایی و کشورهای مرتجع منطقه فهمیدند اشتباه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ملت ما ایستادگی و مقابله کرد. امروز برای همه دنیا روشن است که با تحریم و فشار ما تسلیم نمی‌شویم. باید به منطق بیایند، می‌گویند حاضریم مذاکره کنیم. حرف عجیب و غریبی می‌زنند یعنی چی؟، چه کسی از میز مذاکره را شکست؟ چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؛ آنها بودند.

وی تاکید کرد: ما که در چارچوب منطق، اخلاق، سیاست و روابط بین‌المللی بودیم، این واقعیت را باید به مردم توضیح داد مردم کار بزرگی دارند انجام دهند و مقاومت می کنند این را باید برای مردم بیان کنیم و توضیح دهیم.

روحانی اظهار داشت: کار دیگری که همه و شما استانداران باید انجام دهید مسئله (کنترل) قیمت در برخی از کالاها از جمله لوازم خانگی و اتومبیل است. همه باید به میدان بیاییم مردم تحت فشار اقتصادی هستند. مردم مقاومت و مردانگی کردند و همه جا آمدند؛ مردم در مبارزه با کرونا، ۲۲ بهمن و تشییع شهید سلیمانی به میدان آمدند. امروز فشار بر روی مردم است. وقتی همه می‌بینند مسئولین و کارگران می‌دوند برای مردم امید ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: پروژه های مهم را به پایان برسانید. حتما پروژه های نیمه تمام را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ویروس کرونا در کشور خاطر نشان کرد: ستادهای استانی ما بسیار زحمت کشیدند و به خاطر اینکه مناطق قرمز مرتب تغییر می‌کند. ممکن است محدودیت‌های خاص در برخی استان‌ها باشد، تا امروز در موج اول کرونا بودیم و امیدواریم موج دوم نباشد؛ نمی‌دانیم. فعلا این موج اول برخی استان‌ها را گرفت و به پیک رسیدند. در این ایام رحلت امام مسافرت عامل اصلی نبود، زیرا مقصد و مبدا بسیاری از این مسافرت‌ها تهران و گیلان بود اما نه تهران، نه گیلان و نه مازندران تغییر نمی‌بینیم پس مسافرت می‌توان رفت به شرطی که تدابیر بهداشتی را انجام دهیم.

روحانی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رهبر انقلاب، خطاب به استانداران گفت: جاهایی که نیاز است تاکید بر استفاده از ماسک می‌شود، بنابراین در سلامت مردم دقت کنید. سه اصل سلامت معیشت و امنیت سه اصل ما در استان‌ها است. خداوند که توانایی «کن فیکون» دارد به مردم می‌گوید برخی کارها را انجام دهید.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین