کد خبر: ۲۳۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ می‌تواند حدود ۱۲۰ میلیون کودک در کشورهای جنوب آسیا را به سمت فقر سوق دهد.
ناطقان: صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) در گزارش جدیدی اعلام کرد: تداوم همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در بسیاری از کشورهای منطقه جنوب آسیا می‌تواند حدود ۱۲۰ میلیون کودک دیگر را در فقر فرو ببرد.

حدود یک چهارم از جمعیت جهان در منطقه جنوب آسیا زندگی می‌کنند که در هفته‌های اخیر کشورهای این منطقه با افزایش قابل توجه موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه بوده‌اند. در هند موارد ابتلا به این بیماری از ۴۴۱ هزار نفر فراتر رفته است.

در گزارش صندوق کودکان ملل متحد آمده است: درحالیکه کودکان کمتر در برابر کروناویروس آسیب پذیر هستند اما پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از اعمال محدودیت‌ها، قرنطینه و دیگر اقدامات مقابله‌ای با این ویروس، زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در هشت کشور افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان، بنگلادش، مالدیو و سریلانکا که در این گزارش به طور مفصل به آن‌ها اشاره شده است به طور تقریبی در حال حاضر ۲۴۰ میلیون کودک در فقر چند بعدی به سر می‌برند که شامل فقر آموزشی، بهداشت عمومی، تحصیلی و کیفیت پایین کار است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در این گزارش تاکید شده است: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ می‌تواند در مدت شش ماه آینده ۱۲۰ میلیون کودک دیگر را به سمت فقر سوق دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین