کد خبر: ۲۳۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار موارد جدید بستری مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان را ۶۰ نفر ذکر کرد و گفت: طی دو هفته اخیر این آمار روند افزایشی دارد.
ناطقان: مهدی شفیعی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری مجازی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان داشتیم که ۲۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پنج مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳۰ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و یک مورد هم مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارانی که با تشخیص قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند ۱۴۲ نفر است، افزود: این آمار طی دو هفته اخیر افزایش یافته است.

درگذشت ۶ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت

شفیعی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون هزار و ۳۳۷ بیمار با تشخیص قطعی در بیمارستان‌ها بستری شده و خدمات تشخیصی و درمانی دریافت کرده اند، بیان کرد: متأسفانه طی روز گذشته شش نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باخته اند که سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بم است.

وی با ابزار نگرانی از آمار بالای فوتی طی روز گذشته در استان کرمان بیان کرد: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۲۵ نفر بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: از ابتدای اپیدمی بیش از ۲۷ هزار تست مولکولی برای گروه‌های هدف انجام داده ایم.

اکثر مناطق استان کرمان نارنجی و قرمز است

وی بیان کرد: وضعیت زرد، قرمز و سفید مناطق از طریق نرم افزار ماسک قابل رصد است و افراد می‌توانند با مراجعه به این نرم افزار از وضعیت مناطق مدنظرشان اطلاع پیدا کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه اطلاعات در این نرم افزار به صورت هفتگی به روز رسانی می‌شود، گفت: اطلاعات نرم افزار ماسک در سطح شهرستان هاست و تمامی بخش‌ها و روستاها آن شهرستان را در بر می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر پنج رنگ سبز (بی خطر)، سفید (کم خطر)، زرد (خطر متوسط)، نارنجی (پرخطر) و قرمز (بسیار پرخطر) برای مناطق کشور تعریف شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملاً شهرستان زرد در استان کرمان نداریم، گفت: اکثر مناطق کرمان پرخطر و بسیار پرخطر هستند و استان در آستانه هشدار قرار دارد.

بروز موج دوم کرونا در صورت سهل انگاری

وی گفت: باید مراقب باشیم چرا که در صورت کمتر شدن مراقبت‌ها وضعیت بدتر شده و شاهد موج دوم بیماری در استان کرمان خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: وضعیت مناطق مختلف استان کرمان بر اساس نرم افزار ماسک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان قرمز، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم نارنجی، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرمز، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نارنجی است.

وی حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را قرمز اعلام کرد و گفت: وضعیت شهرستان کرمان قرمز و شهر کرمان نارنجی است.

شفیعی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کرونا در استان کرمان گفت: در سه هفته گذشته تقریباً نیمی از شهرستان‌های استان کرمان سفید بودند اما اکنون اکثر مناطق کرمان پرخطر و بسیار پرخطر هستند.

وی بیان کرد: عدم رعایت نکات بهداشتی و سهل انگارانه گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در برخی از صنوف، ادارات و مکان‌های دارای مجوز بازگشایی یکی از چالش‌هایی است که باید با جدیت مدیریت شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین