کد خبر: ۲۳۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
فدراسیون بین‌المللی فوتبال در تازه‌ترین نامه‌ای که در مورد اساسنامه فدراسیون ایران به مسئولان آن ارسال کرده، خواستار شفاف‌سازی در مورد دغدغه اصلی خود شده است.
ناطقان: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که به خاطر آن انتخابات اسفندماه سال گذشته لغو شد، هنوز دغدغه بزرگی برای مسئولان این فدراسیون و فیفا به شمار می رود و با وجود رفت و برگشت هایی که صورت گرفته هنوز فدراسیون بین المللی فوتبال این اساسنامه را تایید نکرده است.

پس از نامه نگاری هایی که در این زمینه صورت گرفت و منجر به برخی تغییرات اساسی از جمله حذف وزیر ورزش و معاونش از مجمع فدراسیون فوتبال شد، فدراسیون بین المللی به این تغییر چراغ سبز نشان داد و آن را گامی در جهت بهبود شرایط عنوان کرد.

با این حال تکلیف اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران هنوز به طور دقیق و کامل مشخص نشده است. در همین راستا فیفا نامه جدیدی را برای فدراسیون ایران ارسال کرده و از مسئولان خواسته است تکلیف «استقلال» فدراسیون را مشخص کنند.

با وجود اصلاحاتی که در اساسنامه صورت گرفته اما هنوز ابهام غیردولتی بودن این فدراسیون برای فیفا باقی مانده که در آخرین نامه به آن اشاره شده است. در این نامه فیفا تاکید کرده با وجود اصلاحاتی که صورت گرفته هنوز نشانه هایی از عدم استقلال فدراسیون در این اساسنامه وجود دارد که باید برطرف شود.

فیفا از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته است که این ابهام را برطرف کنند تا تهدیدی که از گذشته وجود داشت از سر فدراسیون برداشته شود.

به نظر می رسد اگر مسئولان فدراسیون فوتبال استقلال فدراسیون را برای فیفا محرض نکنند بازهم خطر برخورد انضباطی با فوتبال ایران وجود خواهد داشت و اصرار به اینکه این فدراسیون از زیر نظر و دخالت دولت خارج نشود، شرایط را به سمت تعلیق پیش خواهد برد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین