کد خبر: ۲۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: دو کشور همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند.
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه " رحیم حیات قریشی" سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان  بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوارم مرزهای دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدارها و تماس های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می تواند  توسعه بیش از پیش  روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان ، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت:  روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

" رحیم حیات قریشی"  افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرزهای تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین