کد خبر: ۲۳۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
وزیر راه:
اسلامی گفت: قیمت مسکن متاثر از حوزه مسکن و عرضه و تقاضا نیست؛ بلکه از بازارهای موازی تاثیر می‌پذیرد لذا دولت با توجه به شرایط فعلی در این خصوص مداخله کرده و بسته‌های سیاستی و حمایتی طراحی کرده است که در صورت مصوب شدن آن، به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.
ناطقان: به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: این پروژه از جمله پروژه‌های موثر ترافیکی در اصفهان و کشور است که سهم بزرگی از نظر ترانزیتی بر عهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:  این پروژه جزو پروژه‌های جهش تولید محسوب می‌شود که در هفته دولت حدود ۶۳ کیلومتر آن (قطعات یک و دو) افتتاح می شود و قطعه باقمانده (قطعه ۳) به طول ۳۱ کیلومتر است که در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی افزود: به دلایل گوناگونی اجرای این پروژه طولانی شده بود که خوشبختانه با توجه به رفع مشکلات و انتخاب سرمایه گذارجدید عملیات اجرایی در یکسال‌ونیم گذشته شتاب گرفت.

اسلامی با اشاره به اینکه آزاد راه کنارگذر شرق بزرگترین پروژه آزادراهی کشور طی سالیان گذشته است، اذعان داشت: از دلایل اهمیت این پروژه کوتاه شدن مسیر به میزان  ۱۳۰ کیلومتر و صرفه‌جویی در سوخت به میزان  ۱۳۶ میلیون لیتر در سال است که امیدواریم تا پایان سال ۶ قطعه از آن را به افتتاح برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی مبحث قطار سریع‌السیر را از دیگر پروژه‌های مهم این استان برشمرد و عنوان کرد: این پروژه را پس از یک دوره توقف، در سال گذشته فعال کردیم که در حال حاضر به دلیل موضوع کرونا وقفه‌ای در آن ایجاد شده و به‌زودی عملیاتش مجدداً آغاز خواهد شد؛ همچنین این پروژه تا کنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی راه آهن تا قم را داشته است و امیدواریم در همین دولت بتوانیم ریل‌گذاری را انجام دهیم.

وی در ادامه گریزی به افزایش قیمت مسکن و اجاه بها زد و در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه بیان کرد: قیمت مسکن متاثر از حوزه مسکن و عرضه و تقاضا نیست؛ بلکه از بازارهای موازی تاثیر می‌پذیرد لذا دولت با توجه به شرایط فعلی در این خصوص مداخله کرده و بسته‌های سیاستی و حمایتی طراحی کرده است که در صورت مصوب شدن آن، به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

اسلامی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: سامانه ای طراحی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که این سازمان متعهد هستند در همین فصل برگه‌های مالیات را برای مالکینی که واحد مسکونی خالی دارند ارسال کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در موازات این اقدام، موضوع مهم دیگر طرح اقدام ملی مسکن بود که مهمترین برنامه دولت است و بر این اساس با سرعت بالاتری در حال تکمیل و تحویل مسکن مهر به مردم هستیم و کمتر از ۷۰ هزار واحد در دست تکمیل است که این تعداد نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین