کد خبر: ۲۳۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه دستور اجرایی برای حفاظت از مجسمه‌های آمریکا امضا کرد و هشدار داد که حبس‌های طولانی مدت در انتظار اقدامات غیرقانونی در نظر گرفته شده است.
ناطقان: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه از امضای دستور اجرایی برای حفاظت از بناها، یادبودها و مجسمه‌های این کشور خبر داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «من دستور اجرایی بسیار قوی برای حفاظت از بناها، یادبودها و مجسمه‌های آمریکا و مبارزه با خشونت‌های مجرمانه اخیر امضا کردم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «زندان‌های طولانی مدت برای این اقدامات غیرقانونی علیه کشور بزرگمان در انتظار است»

ترامپ دو روز پیش نیز در پیامی در توئیتر نوشته بود: «بسیار غم‌انگیز است که ایالت‌ها اجازه می‌دهند باندهای سرگردان، آنارشسیت‌ها و غارتگران بدون آنکه بدانند دارند چکار می‌کنند مجسمه‌ها و یادگارهای دوران گذشته ما را تکه تکه کنند. بعضی از اینها آثار عظیم هنری هستند ولی همه‌شان، چه آنها که خوبند و چه آنها که بدند نماینده تاریخ و میراث ما هستند.»

معترضان در سراسر آمریکا در روزهای گذشته به شمار زیادی از به مجسمه‌های مربوط به شخصیت‌های نماد دوران «ایالات مؤتلفه» حمله کرده و آنها را سرنگون کردند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.  

استفاده از پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، بعد از انتشار فیلمی که قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس را نشان می‌داد به صحنه گسترده اعتراض علیه نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا و خشونت پلیس تبدیل شده‌اند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین