کد خبر: ۲۳۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از غربالگری کرونایی سربازان پیش از اعزام به خدمت خبر داد و افزود: این غربالگری هنگام ورود سربازان به پادگان ها مجددا انجام می‌شود.
ناطقان: سرهنگ علی اشرف نجفی در نشست خبری امروز (هفتم تیر) با اشاره به شیوع کرونا گفت: در این شرایط اعزام مشمولان با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد، به نحوی این افراد باید دفترچه اعزام به خدمت خود را به مراکز بهداشتی برده و تاییدیه سلامت خود را از این مراکز در پشت دفترچه ثبت کنند.

وی افزود: همچنین مشمولان هنگام اعزام غربالگری کرونا شده و سلامت آنها بررسی می شود و هنگام ورود به پادگان ها نیز مجددا غربالگری کرونا از آنها به عمل می‌آید.

محرومیت مشمولان غایب از 9 خدمت اجتماعی

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی قرارگاه احضار و اعزام در استان گفت: مصوبات به این قرارگاه ابلاغ شده که بر اساس آن مشمولان غایب بر اساس ماده 10 قانون نظام وظیفه از 9 خدمت اجتماعی محروم می شوند.

وی افزود: این خدمات شامل اخذ مجوز کسب، گذرنامه، خروج از کشور، دریافت تسهیلات، دریافت مستمری، استخدام، اشتغال، عضویت در تعاونی ها و کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس می باشد که مشمولان غایب از آنها محروم خواهند شد.

نجفی تصریح کرد: علاوه بر محروم شدن از این خدمات، این افراد اجازه فعالیت در صنوف را هم ندارند و هر واحد صنفی این افراد را بکار گیرد، بار اول 13 میلیون تومان جریمه شده و در دفعات دوم و سوم علاوه بر افزایش دو تا سه برابری مبلغ جریمه، به مراجع قضایی هم معرفی می شود.

وی افزود: همچنین به تمام زیرمجموعه های نیروی انتظامی از کلانتری ها و پاسگاه ها و ... اعلام شده که از افراد هنگام ورود به این مراکز کارت پایان خدمت یا کارت معافیت در خواست شود و در صورت نداشتن این مدارک، اعلام مشمول غایب بودن آنها ذیل پرونده آنها درج و به مرجع قضایی اعلام شود.

نجفی خاطرنشان کرد: این مورد در خصوص افرادی که شاکی و به اصطلاح زیان دیده هستند و به مراکز انتظامی مراجعه کرده اند ضرورتی ندارد و از این افراد کارت پایان خدمت درخواست نمی شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام این سخت گیری ها برای این است که عرصه کار و فعالیت و محیط جامعه را برای مشمولان غایب تنگ‌تر کنیم. البته فعلا در مرحله اعمال محرومیت های اجتماعی هستیم و این احتمال وجود دارد که در آینده بحث دستگیری این افراد در دستور کار قرار گیرد.

نجفی با توصیه به مشمولان غایب برای انجام هرچه سریعتر خدمت خود گفت: اگر افراد بصورت خودمعرف مراجعه داشته باشند، امکان انجام خدمت در محل شهرستان اقامت آنها فراهم شده و اگر در طول خدمت نظم خوبی داشته باشند این امکان هست که بخشی از اضافه خدمت شش ماهه آنها بخشیده شود.

وی یادآور شد: همچنین این امکان برای مشمولان غایب فراهم شده که به ازای هر فرزند سه ماه از مدت خدمت آنها کسر شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگر صحبت هایش از افزایش سن کهولت پدر جهت اعمال معافیت فرزندان خبر داد و افزود: افرادی که از ابتدای امسال درخواست معافیت کفالت به دلیل کهولت سن پدر را داشته اند، سن کهولت پدر آنها 75 سال محاسبه می شود و برای افرادی که ماقبل این تاریخ یعنی در سال گذشته درخواست داشته‌اند، سن کهولت پدر همان 70 سال در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان از مشمولان و خانواده های آنها خواست تا پاسخ هرگونه سوال در حوزه نظام وظیفه را در تماس با شماره تلفن 096480 و یا از طریق ارسال پیامک به سامانه 110206010 جویا شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین