کد خبر: ۲۳۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
پس از چیپ ارتباطی برای شبکه‌ 5G و فناوری خودروی هوشمند HiCar، هوآوی دریافته است که چیپ Kirin پتانسیل ورود به بازار خودرو را هم دارد.
ناطقان: تیم چیپست‌های Kirin به صورت مستقل در حال ارزیابی بازار خودرو جهت ورود به کابین دیجیتالی‌شده خودرو‌ها است و در حال حاضر یک قرارداد همکاری مشترک بین هوآوی و شرکت اتومبیل‌سازی BYD هم امضا شده و اولین محصول انتخاب شده برای این کار، چیپ مدل Kirin ۷۱۰A است.

چندین ماه است که چیپ‌های Kirin با استفاده از فناوری ۵G بازار خودرو را گسترش داده‌اند. در حال حاضر هوآوی روی همکاری با BYD تمرکز کرده و امیدوار است ورود موفقی به بازار خودرو داشته باشد.

مدتی پیش BYD اعلام کرد که خودروی جدید این شرکت با اسم Han به ماژول ۵G شرکت هوآوی با مدل MH۵۰۰۰ مجهز شده است. هوآوی پیش از این هم روی محصولات متنوعی با شرکت BYD همکاری کرده بود که می‌توان به یک سوئیچ خودرو که به NFC گوشی‌های هوشمند مجهز است و همچنین به فناوری خودروی هوشمند HiCar اشاره کرد.

پس از آن‌که رشد بازار در صنعت تجهیزات الکترونیکی مصرفی به اوج خود رسید، هوآوی در یک اقدام تحسین‌برانگیز تصمیم گرفت تا کسب‌وکارش را با ورود به بازار خودرو گسترش دهد. ۲۷ ماه مه ۲۰۱۹ مدیر عامل هوآوی رن ژنگ‌فی (Ren Zhengfei) بیانیه تغییر سازمانی هوآوی را صادر کرد. در این بیانیه بر تاسیس یک واحد تجاری مجزا در هوآوی برای خودرو‌های هوشمند و فعالیت آن تحت نظارت کمیته مدیریت ICT این شرکت تاکید شده و آمده که: هوآوی قرار نیست خودرو تولید کند؛ بلکه می‌خواهد روی فناوری ICT تمرکز کند و به یک تامین‌کننده بزرگ قطعات ICT اتومبیل‌ها تبدیل شود تا با این کار به شرکت‌های خودروسازی کمک کند.

به گفته زو ژیجون یکی از مدیران هوآوی مدیر چرخشی هوآوی، این شرکت قصد دارد یک پلتفرم کابین هوشمند مبتنی بر چیپ اسمارت‌فون Kirin برای خودرو بسازد. همچنین قرار است از سیستم عامل هارمونی (Harmony) در ساخت این پلتفرم اتاق هوشمند استفاده شود.

در تاریخ اول آوریل ۲۰۱۹، علاوه بر شرکت HiSilicon مستقر در شنژن، هوآوی مجموعه‌ا‌ی تحت مالکیت خود از HiSilicon را در شانگ‌های تاسیس کرد تا از آن برای فروش خارجی چیپ‌های تولیدی‌اش استفاده کند. چیپ‌های ارتباطی ۴G و ۵G کنار چیپ‌هایی با کاربرد عمومی توسط این شرکت در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گرفته‌اند؛ اما چیپ‌های موبایل Kirin در این لیست وجود ندارد. همکاری بین هوآوی و BYD می‌تواند نقطه آغازی برای عرضه عمومی چیپ‌های Kirin و ارائه‌ی آن به شرکت‌های دیگر باشد.

کوالکام هم وارد بازار خودرو می‌شود

در حال حاضر توسعه دادن بازار چیپ‌های موبایل و وارد کردن آن‌ها به بازار خودرو ترند است. چیپ Snapdragon ۸۲۰A به یک چیپ استاندارد در زمینه کاربرد‌های خودرویی تبدیل شده است. شرکت BYD هم پیش از این اعلام کرده بود که از ابتدای سال ۲۰۱۹ از چیپ Snapdragon ۸۲۰A به عنوان یک چیپ پلتفرم در کابین خودرو استفاده کند. با این حال تحت شرایط فعلی حاکم بر روابط بین‌المللی و بازی‌های سیاسی، شرکت‌های چینی هم استفاده از چیپ‌های ساخت کشورشان را مدنظر قرار داده‌اند.

سری چیپ‌های ۷۱۰ HiSilicon Kirin شرکت هوآوی اولین بار در ژوئیه ۲۰۱۸ روی گوشی هوشمند Huawei Nova ۳i نصب شدند. این چیپ توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شده است و فناوری ساخت ۱۲ نانومتری دارد. همچنین چیپ Kirin ۷۱۰A در ماه مه امسال توسط شرکت چینی SMIC به تولید انبوه رسید. این مدل یک چیپست ۵G اقتصادی است که در آن، فرکانس پردازنده از ۲.۲ گیگاهرتز (به کار رفته در ۷۱۰ Kirin) به ۲ گیگاهرتز کاهش پیدا کرده و فناوری ساخت چیپ Kirin ۷۱۰A از نوع ۱۴ نانومتری است.
منبع: افتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین