کد خبر: ۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مدیر باغ - موزه قصر با تشریح برنامه‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان، گفت: در دوره مدیریت جدید درصدد هستیم غنای گنجینه موزه را با جمع‌آوری اسناد مربوط به آن ارتقا ببخشیم.
 ناطقان:   حسین هوشیار در نخستین نشست خبری‌اش با رسانه‌ها درباره‌ی رویکردهای جدید باغ - موزه قصر، اظهار کرد: یکی از این رویکردها غنا بخشیدن به گنجینه‌های باغ - موزه است. ما در حال پیگیری بستن تفاهم‌نامه‌هایی با ارگان‌های مختلف هستیم تا اسناد مربوط به باغ - موزه قصر را که جنبه‌ی سری ندارند، در اختیار ما بگذارند. یکی از ضعف‌های موزه در این سال‌ها کم بودن غنای گنجینه‌ی آن بوده است که درصدد رفع آن هستیم.

او ادامه داد: با توجه به نوع معماری و هویت تاریخی باغ - موزه قصر، طرح جدیدی را با عنوان «تهران قدیم» در این مکان اجرا خواهیم کرد. این طرح پس از ماه مبارک رمضان و در فصل تابستان کلید می‌خورد و شهروندانی که دل‌شان برای تهران قدیم تنگ شده است می‌توانند آخر هفته‌ها بازدیدی از باغ - موزه داشته باشند. برای این طرح از دکورها و بازیگران و هنرمندان بهره خواهیم گرفت.

هوشیار با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های باغ - موزه، تبدیل این مکان به یک پاتوق برای اهل فرهنگ و هنر است، گفت: من از همه‌ی کسانی که دستی در هنر و فرهنگ این شهر و کل کشور دارند، دعوت می‌کنم تا از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های این مکان استفاده کنند تا باغ - موزه به یکی پاتوق برای اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شود.

مدیر باغ - موزه قصر همچنین بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که فرهیختگان معماری، این مکان را به‌عنوان محلی برای برنامه‌های خود انتخاب می‌کنند و ما میزبان آن‌ها هستیم. این میزبانی در دوره‌ی قبلی مدیریت به خوبی انجام شد و ما نیز آن را تقویت خواهیم کرد. همچنین دانشجویان معماری می‌توانند با قرار گرفتن در فضای معماری قصر از آن برای درس و پروژه‌های خود الهام بگیرند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی یکی از اهداف موزه در رابطه با فرهنگ‌سازی مفهوم «بخشش» گفت: یکی از آرزوهای من این است که باغ - موزه قصر به محل دائمی ستادی تبدیل شود که در آن به بخشش زندانیان جرایم غیرعمدی بپردازیم. متأسفانه جایی برای رصد و فرهنگسازی مفهوم بخشش در این زمینه وجود ندارد. امیدوارم این اتفاق به‌زودی بیفتد و در مکانی که سال‌ها پیش شاید جان‌های زیادی در آن گرفته شده است، بتوان جان‌هایی را بخشید. در همین رابطه ما از خیریه‌ها دعوت می‌کنیم که تمام امکانات باغ - موزه را در اختیارشان بگذاریم و بدون انگیزه مالی با آن‌ها همکاری کنیم.

او همچنین افزود: برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از اپلیکیشن‌های موبایل برای بازدید از قصر نیز از دیگر برنامه‌های باغ - موزه است. همچنین بازدید مجازی از باغ - موزه که پیش از این به‌صورت آزمایشی انجام می‌شد، اکنون به‌صورت رسمی افتتاح شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت باغ - موزه از آن بازدید کنند.

مدیر باغ - موزه قصر در ادامه با تشریح برنامه‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک برنامه‌ای با عنوان «قصر قرآن» با مشارکت شبکه قرآن هر شب با دعوت از قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود. این برنامه از شبکه قرآن برای مردم پخش خواهد شد. برای این اجرا فضای باز و دکور منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده است. همچنین دعوت از نخبگان قرآنی و هنری، اجرای موسیقی، دعوت از خوانندگان انقلابی، دعوت از کمدین‌ها و هنرمندان صداوسیما و اجرای برنامه‌هایی با محوریت تکریم بنیان خانواده از دیگر برنامه‌های باغ - موزه در روزهای ماه مبارک رمضان است.

هوشیار ادامه داد: در نیمه ماه مبارک رمضان بازارچه خیریه‌ای با همکاری بنیاد تعاون زندانیان برگزار خواهد شد که در آن جشن گلریزانی برای زندانیان جرایم غیرعمد تدارک دیده شده است. همچنین نمایشگاه «ماه در آینه» در گالری‌های باغ - موزه قصر با تعریف سه گذر فرهنگی شامل کودکان، جوانان و خانواده در غرفه‌های متنوع فرهنگی برپا می‌شود که در آن‌ها طب سنتی، غذاهای سالم و عرقیجات سنتی برای علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

مدیر باغ - موزه قصر درباره تغییر ساعات کاری این مکان در ماه رمضان نیز گفت: ساعت کاری موزه از ساعت 18 تا 2 بامداد خواهد بود. بلیت‌ها در این ایام نیم‌بها و حضور در نمایشگاه‌ها به‌صورت رایگان است. برنامه زورخانه هم هر شب از ساعت 10 تا 12 میزبان علاقه‌مندان همچنین بانوان خواهد بود. دعوت از کارشناسان مذهبی، اجرای نمایش‌ها و تئاتر خیابانی از دیگر فعالیت‌های باغ - موزه در ماه مبارک رمضان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین