کد خبر: ۲۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مصوبه ای مبنی بر اینکه بانک‌ها واحد‌های تولیدی تملک شده را با شرایط آسان به صاحبان اولیه خود بازگردانند در یکی دو روز آینده توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور و بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.
ناطقان: بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، میثم زالی در خصوص تکلیف نظام بانکی برای حمایت از واحد‌های تولیدی تملک‌شده، بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌های عامل به علت بدهی تملک و تعطیل شده اند و حتی یک بانک دولتی به تنهایی ۴۸۶ واحد تولیدی را تملک کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تولیدکنندگان به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی همه مشکلات اقتصاد را به دوش می‌کشند و تولید و اشتغال خود را در واحد‌های تولیدی حفظ می‌کنند و این قشر باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر اینکه بانک‌ها واحد‌های تولیدی تملک شده را با شرایط آسان به صاحبان اولیه خود بازگردانند، گفت: به موجب ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده است، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند سالانه ۳۳ درصد از اموال منقول و غیرمنقول خود را واگذار نمایند و همه عواید ناشی از این واگذاری را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند تا به عنوان افزایش سرمایه برای آن‌ها لحاظ شود که واحد‌های تولیدی نیز از جمله همین اموال هستند.

زالی ضمن تشکر از اعضای شورای پول و اعتبار و رییس کل بانک مرکزی برای این مصوبه، افزود: این مصوبه حدود ۱۰ روز پیش صادر شد و در یکی دو روز آینده توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور و بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: تولیدکنندگانی که از این مصوبه می‌خواهند استفاده کنند درخواست خود را به بانک‌های عامل اعلام کنند و بانک‌ها نیز تا جایی که امکان دارد واحد‌های تولیدی دارای بدهی را تملک نکنند که این موضوع تأکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز هست.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اعلام اینکه هدف از این مصوبه تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تملک شده است، بیان کرد: این واحد‌ها باید یا از طریق مزایده و واگذاری با قیمت روز به سرمایه گذاران یا به قیمت بر مبنای بدهی روز تملک و سود و جرایم آن و هزینه‌های اجرایی به مالکان قبلی واگذار شوند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین