کد خبر: ۲۳۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
تولیت آستان قدس رضوی:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی گفت: فعالیت‌های مجموعه‌های اقتصادی که عزت کشور و جامعه اسلامی را به دنبال دارد، به یک معنا عبادت است زیرا موجب عزت، استقلال و سربلندی مؤمنین در برابر کفار می‌شود و این امر را از آموزه‌های قرآن و ائمه اطهار(ع) آموخته‌ایم.
ناطقان: به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در آیین افتتاحیه دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده‌های ژنتیکی و محل تشکیل اولین گله ممتاز ژنتیکی دام سنگین که در محل دامپروری صنعتی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی که در مسیر خودکفایی کشور و رفع مشکلات مردم است را نباید صرفاً رفتاری مادی دانست، اظهار کرد: این قبیل فعالیت‌ها را باید با نگاه معنوی و دینی نگریست، نباید حوزه مسائل معنوی را تنها به یکسری مناسک و اعمال خاص محدود کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که موجب رفع نیازهای کشور و مردم شود، به یک معنا رنگ معنوی و دینی دارد و این امر را از آموزه‌های قرآن و ائمه اطهار(ع) آموخته‌ایم.

وی با بیان اینکه خداوند نمی‌پسندد جامعه اسلامی، مؤمنین و امت پیامبر (ص) وابسته و نیازمند به کفار باشند، عنوان کرد: فعالیت‌های مجموعه‌های اقتصادی که عزت کشور و جامعه اسلامی را به دنبال دارد، به یک معنا عبادت است زیرا موجب عزت، استقلال و سربلندی مؤمنین در برابر کفار می‌شود. از این رو فعالان اقتصادی کشور باید تلاش‌های خود را بسیار ارزشمند بدانند زیرا امری معنوی، دینی و تقوایی است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: فعالان عرصه اقتصاد و علم باید همت خود را بلند بگیرند، ما می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که کشورهای غربی و اروپایی برای کسب علم به سراغ ایران بیایند و این امر دور از ذهن نیست، تاریخ گواهی بر توانمندی ایرانیان است، آن روزی که در ایران کتابخانه‌هایی با صدها جلد کتاب خطی وجود داشت در تمام اروپا یک کتابخانه یافت نمی‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که نیروهای جهادی و انقلابی با عزت و اعتماد به نفس وارد شدند، آنجا عرصه پیشرفت‌های قابل تحسین و کسب قله‌های موفقیت برای کشورمان شده است.

وی ابراز کرد: فعالان اقتصادی و علمی کشور به اینکه تولیدات امروز ما همتراز با تولیدات کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی است نباید اکتفا کنند، جوانان نخبه و بااستعداد ایرانی می‌توانند به قله‌های موفقیت بالاتری از کشورها پیشرفته دنیا دست یابند.

در عرصه تولید داخلی درنبرد با واردات کنندگان، سوداگران و دلالان هستیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: ملت ایران باهوش و توانایی‌‌هایی که دارد، می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها پیشرو، پیشران و الهام بخش برای کشورهای پیشرفته دنیا باشد و اگر این نگاه را داشته باشیم قطعاً به آن جایگاه نیز خواهیم رسید.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پیشروی تولید اشاره و با بیان اینکه امروز در عرصه تولید داخلی درنبرد با واردات کنندگان، سوداگران و دلالان هستیم، ابراز کرد: متأسفانه تولیدکنندگان در عرصه تولید با موانع بسیاری در کشور روبه‌رو هستند، واسطه گران، سوداگران و دلالان که در بخش‌های مختلف لابی پرنفوذ دارند، نمی‌خواهند تولید داخلی که موجب به خطر افتادن منافع آن‌ها می‌شود، پا بگیرد، اما نباید ناامید شد و میدان را ترک کرد.

وی عنوان کرد: در مجموعه‌های مختلف اقتصادی کشور نیروهای سالم، باانگیزه، متدین و وطن پرست بسیاری در حال فعالیت هستند، اگر این نیروهای مخلص که هدفشان عزت و استقلال کشور است با یکدیگر متحد شوند، قدرت بزرگی شکل خواهد گرفت که می‌تواند مافیای سوداگران و دلالان را شکست دهد، متأسفانه هم‌اکنون این نیروهای خدوم متفرق هستند.

همدلی تولیدکنندگان راهی در برابر نفوذ مافیا

حجت الاسلام و المسلمین مروی عنوان کرد: اگر جلسات هماهنگی و پشتیبانی میان تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی شکل بگیرد، قطعاً در کشور اثرگذار خواهد بود و می‌توان در برابر مافیای عجیب و غریبی که در همه جا نفوذ دارد و این نفوذ آنها را تاکنون نگه داشته است، ایستاد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه جریان حق اگر با پشتکار و انگیزه وارد میدان شود قطعاً پیروز خواهد شد، اظهار کرد: می‌توانیم به جایی برسیم که کشورهای پیشرفته دنیا از ما بخواهند تجربیات و علم خود را در اختیار آنها قرار دهیم، ما به این موضوع اعتقاد و ایمان داریم.

وی گفت: پیشرفت‌های علمی پس از انقلاب و دستاوردهای صنعتی ما گواهی بر توانایی ملت ایران است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین