کد خبر: ۲۳۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
فرماندار تگزاس هشدار داد ویروس کرونا به سرعت و به شکلی بسیار خطرناک در حال گسترش در این ایالت است.
ناطقان: به نقل از بی بی سی، فرماندار ایالت تگزاس در سخنانی اعلام کرد موارد ابتلا به ویروس کرونا به سرعت و خیلی خطرناک در این ایالت آمریکا در حال گسترش است.

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس در سخنانی گفت: تنها ظرف چند هفته گذشته، شمار مبتلایان از میانگین روزانه ۲ هزار مورد، به بالای ۵ هزار مورد رسیده است.

او همچنین گفت نزدیک ۵ هزار نفر روزانه در بیمارستان برای درمان بستری شده اند.

طبق گزارش بی بی سی، شماری از ایالت‌های جنوبی و شرقی آمریکا پس از کاهش برخی محدودیت‌های ناشی از کرونا، افزایش بالایی را در موارد ابتلا به این ویروس به ثبت رسانده اند. اکنون، آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۲.۵ میلیون نفر فراتر رفته است؛ همچنانکه بیش از ۱۲۵ هزار نفر بیمار مبتلا به کرونا در سرتاسر این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

افزایش ناگهانی آمار کرونا در آمریکا مقامات تگزاس، فلوریدا و برخی ایالت‌های دیگر را واداشته تا محدودیت‌ها بر کسب و کار‌ها را بار دیگر اعمال کرده و هشدار دهند که ممکن است بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیمار را نداشته باشند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است برای ایالت تگزاس به میزانی که لازم باشد، کیت‌های اضافی انجام آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ صادر خواهد شد.

او گفت: ما قصد داریم تا مطمئن شویم تگزاس و سیستم درمانی آن دارای منابع، تجهیزات و پرسنلی است که نیاز‌ها را برطرف می‌کنند.

او همچنین از ساکنان تگزاس خواست تا ماسک پوشیده و گفت: طبق تجربه‌ای که داریم، این مسأله سبب کُند کردن شیوع کرونا خواهد شد.

گفتنی است تا کنون بیش از ۱۰ میلیون و ۲۶۷ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۵۰۴ هزار نفر در جهان تا کنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین