کد خبر: ۲۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
صبح امروز دو کودک در شمال سوریه بر اثر انفجار مینی که تروریست‌های داعش کار گذاشته بودند، زخمی شدند.
ناطقان: به نقل از آناتولی، دو کودک سوری صبح امروز بر اثر انفجاری مینی که تروریست‌های داعش در بخش الساکاریه شهر الباب کار گذاشته بودند، زخمی شدند.

آناتولی با انتشار این خبر نوشت تروریست‌های داعش این مین‌ها را سال ۲۰۱۷ برای جلوگیری از حرکت نیرو‌های ترکیه در آن منطقه کار گذاشته بودند. به نوشته این خبرگزاری، در فوریه ۲۰۱۷، نیرو‌های ترکیه به همراه ارتش سوریه در قالب عملیات سپر فرات شهر الباب را از لوث وجود داعشی‌ها آزاد کردند.

گروه تروریستی داعش با هدف جلوگیری از پیشرفت نیرو‌های نظامی ترکیه در این منطقه مین‌هایی را در زمین‌های آنجا کار گذاشت که امروز انفجار یکی از آن‌ها دو کودک سوری را زخمی کرد.

به نوشته آناتولی، پس از عملیات سپر فرات، فعالیت‌های زیادی برای پاک سازی این منطقه از وجود مین‌ها و یا سایر ادوات جنگی که از داعش به جا مانده بود صورت گرفت، اما همچنان انفجار مین‌های باقی مانده خسارات بسیاری را بر غیرنظامیان منطقه وارد می‌کند.

عملیات سپر فرات در آگوست ۲۰۱۶ آغاز و در مارس ۲۰۱۷ به پایان رسید. هدف از این عملیات پاکسازی مناطقی از سوریه که در مرز با ترکیه بودند از حضور تروریست‌های داعشی بود.

با این حال، پس از سپر فرات، ترکیه در فوریه سال جاری میلادی عملیات دیگری را در شمال سوریه با نام چشمه صلح آغاز کرد و طی آن مناطق شرق رود فرات را به اشغال خود درآورد. این اقدام آنکارا با مخالفت‌ها و انتقادات زیادی از سوی دیگران از جمله دولت مرکزی سوریه روبه‌رو شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین