کد خبر: ۲۳۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
ناطقان:  تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۵۰۸ هزار و ۸۴ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۰ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۲۳۹ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۶۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و۱۳۲ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۵۳۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از شش میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۷ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا پنج میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۹۳ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۰۸ هزار و ۸۴ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۷۸۳ قربانی

۲. برزیل یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۴۸۸ مبتلا، ۵۸ هزار و ۳۸۵ قربانی

۳. روسیه ۶۴۱ هزار و ۱۵۶ مبتلا، ۹۱۶۶ قربانی

۴. هند ۵۶۷ هزار و ۵۳۶ مبتلا، ۱۶ هزار و ۹۰۴ قربانی

۵. انگلیس ۳۱۱ هزار و ۹۶۵ مبتلا، ۴۳ هزار و ۵۷۵ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۶ هزار و ۵۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۴۶ قربانی

۷. پرو  ۲۸۲هزار و ۳۶۵ مبتلا، ۹۵۰۴ قربانی

۸. شیلی ۲۷۵ هزار و ۹۹۹ مبتلا، ۵۵۷۵ قربانی

۹. ایتالیا ۲۴۰ هزار و ۴۳۶ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۴۴ قربانی

۱۰. ایران ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۷۰ قربانی

پس از آن کشورهای مکزیک با ۲۲۰ هزار و ۶۵۷ مبتلا، پاکستان با ۲۰۶ هزار و ۵۱۲ مبتلا، ترکیه با ۱۹۸ هزار و ۶۱۳ مبتلا، آلمان با ۱۹۵ هزار و ۳۹۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۸۶ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فرانسه با ۱۶۴ هزار و ۲۶۰ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۴۴ هزار و ۲۶۴ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۴۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا و کانادا با ۱۰۳ هزار و ۹۱۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۹۵ هزار و ۱۰۶ مبتلا، کلمبیا با ۹۵ هزار و ۴۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۳۱ مبتلا، سوئد با ۶۷ هزار و ۶۶۷ مبتلا، مصر با ۶۶ هزار و ۷۵۴ مبتلا، آرژانتین با ۶۲ هزار و ۲۶۸ مبتلا، بلاروس با ۶۱ هزار و ۷۹۰ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۳۶۱ مبتلا، اکوادور با ۵۵ هزار و ۶۶۵ مبتلا، اندونزی با ۵۵ هزار و ۹۲ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۲۲۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای امارات متحده عربی، کویت، عراق، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عمان، فیلیپین، لهستان، سوئیس، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، افغانستان، رومانی، ایرلند، بحرین، نیجریه، ارمنستان، سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین