کد خبر: ۲۳۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
با پیگیری خانه موسیقی و نهادهای صنفی مرتبط، قانون اخذ ده درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها لغو شد.
ناطقان: به نقل از خانه موسیقی، قانون اخذ ده درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها که سال گذشته موجب نگرانی هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی شده بود، با پیگیری‌های صنفی لغو شد.

دو سال پیش قانون «اخذ ده درصد از درآمد حاصل از کنسرت ها» به تصویب مجلس رسید که موجب اعتراض و نگرانی شدید خانه موسیقی و همه هنرمندان و فعالان موسیقی شد.

اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان، ناشران و همه فعالان این حوزه در بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام و مسئولان خانه موسیقی و نمایندگان اهالی موسیقی جلسات متعددی با مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی برگزار کردند. در نتیجه با موافقت مسئولان وزارت ارشاد، سال گذشته به منظور حمایت از هنرمندان و به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی اجرای این قانون در وهله نخست برای موسیقی‌های سنتی، کلاسیک و نواحی لغو شد.

با پیگیری‌های مستمر و اقدامات انجام شده از سوی نهادهای صنفی، بالاخره این قانون به طور کلی برای همه انواع موسیقی از بودجه سال جاری حذف شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین