کد خبر: ۲۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
اتحادیه اروپا، سفیر ونزوئلا را به صورت اعتراضی فرا خواهد خواند و دیپلمات این اتحادیه مدعی شده که همه گزینه ها مقابل ونزوئلا روی میز است.
ناطقان: به نقل از آسوشیتدپرس، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه سفیر ونزوئلا را به صورت اعتراضی فرا خواهد خواند.

گفته شده این تصمیم در واکنش به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کاراکاس صورت می‌گیرد.

دیپلمات اروپایی همچنین مدعی شده که همه گزینه‌ها در مقابل ونزوئلا روی میز است.

در واکنش به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا، امروز همچنین «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دستور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را برای اخراج نماینده اتحادیه اروپا از این کشور محکوم کرد و در پیامی توئیتری اعلام کرد بروکسل اقدام مقتضی را در واکنش به اخراج نماینده خود در پیش خواهد گرفت.

بامداد سه شنبه رئیس جمهور ونزوئلا گفت فرستاده اتحادیه اروپا در کاراکاس باید در عرض ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند. وی این دستور را بعد از آن داد که اتحادیه اروپا گروهی از مقامات ونزوئلا را به ادعای اقدام علیه کنگره این کشور تحریم کرد. کنگره ونزوئلا در کنترل مخالفان مادورو قرار دارد.

پیشتر اتحادیه اروپا ۱۱ مقام ونزوئلایی را به دلیل آنچه تضعیف دموکراسی خواند، در لیست تحریم‌های خود قرار داد. به این ترتیب مجموع مقامات ونزوئلایی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند به ۳۶ تن رسید.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین