کد خبر: ۲۳۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) به مقصد کشورهای اروپایی را برای ۶‌ ماه تعلیق کرد.
ناطقان: درپی ماجرای افشای خلبانان متقلب در سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان برخی از کشورها و شرکت‌های بین المللی ادامه همکاری با خلبانان و مهندسین پرواز از پاکستان را تا اطلاع بعدی متوقف کرده بودند.

به گزارش روز سه شنبه رسانه‌های پاکستانی، اتحادیه اروپا نیز به نظر می‌رسد در واکنش به تحولات اخیر، تصمیم به توقف تمام پروازهای شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) گرفت.

در همین حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان نیز ضمن تایید دستور العمل آژانس ایمنی هوایی اروپا، اعلام کرد: تمامی پروازهای شرکت ملی پاکستان از بامداد روز چهارشنبه (اول ژوئیه) به مقصد کشورهای اروپایی برای ۶ ماه لغو می‌شود.

این مقام پاکستانی افزود: شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان با طرف‌های اروپایی در تماس و درصدد پرداختن به نگرانی‌ها و ملاحظات آنان است.

پس از بروز شانزدهمین سانحه هوایی در پاکستان در خردادماه سال جاری، مقام های این کشور تصمیم به اصلاحات مهم در عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری (PIA) و همچنین بررسی سوابق خلبانان گرفتند، بحران جدیدی که از جمله علل آن به وجود دهها نفر خلبان جعلی و غیرحرفه‌ای دراین سیستم بازمی گردد.

اقدام بی‌سابقه سازمان هوانوردی پاکستان درتعلیق خدمت ۲۶۲ خلبان از جمله ۱۴۱ تن از خلبانان شرکت هواپیمایی کشوری، برخی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی بین المللی که خلبانان و مهندسین پرواز از پاکستان را به خدمت دارند، را نیز به تکاپو واداشت.‌

گزارش‌ها حاکی از اقدام فوری شرکت‌های هواپیمایی کویت، قطر، عمان و ویتنام که ده‌ها خلبان پاکستانی و مهندسین پرواز از این کشور را به خدمت گرفته‌اند، برای تعلیق فعالیت آنان تا دریافت گزارش نهایی دولت پاکستان در تایید مدارک و گواهینامه‌های پرواز خلبانان و مهندسین پرواز پاکستانی، است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین