کد خبر: ۲۳۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به نمونه‌هایی از شیوع فراگیر در اثر برگزاری مجالس گفت: در یک مراسم عزاداری در یک روستای زنجان ۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
ناطقان: رضا عسگری عصر امروز در جلسه فوق‌العاده کرونا ویروس که با حضور احزاب، خیریه‌ها، سمن‌ها و معتمدان در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود افزایش امکانات بیمارستانی در زنجان در طرح تحول نظام سلامت و فعالیت ۹۰ تخت آی سی یو همچنان کمبود امکانات برای پذیرش بیماران کرونایی وجود دارد.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه با تلاش استان پنج آزمایشگاه برای تست افراد مشکوک به کرونا در زنجان فعال شده است، گفت: فعالیت زنجان در امر پیشگیری در کشور به عنوان یک پایلوت مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی‌ها ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا این ویروس را از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: حضور در مراسم و مجالس عروسی، عزاداری و مهمانی نیز دیگر عامل موثر در شیوع ویروس کرونا است.

عسگری با اشاره به نمونه‌هایی از شیوع فراگیر کرونا در اثر برگزاری مجالس بیان کرد: در یک مراسم عزاداری در یک روستای زنجان ۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به نقش افراد و گروه‌های مختلف در کنترل بیماری کرونا تاکید کرد: از اصناف درخواست می‌شود از پذیرش افراد. بدون ماسک خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به شرایط گذشته موجب بازگشت محدودیت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند خسارت زیادی برای اصناف را به دنبال داشته باشد.

عسگری با اشاره به اینکه مردم باید شرایط زندگی خود را با کرونا تطبیق دهند، تاکید کرد: می‌توان مراسم عزاداری و عروسی‌ها را نیز در بستر مجازی برگزار کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: شیوع و بروز بیماری کرونا در زنجان افزایش داشته است.

محمود حریری با اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار ویروس کرونا بیان کرد: با وجود پیش‌بینی فروکش این بیماری در تابستان این اتفاق روی نداد و با آغاز پاییز امکان ارائه خدمات را مشکل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری موج جدیدی بیماری کووید ۱۹ در زنجان آغاز شده است، بیان کرد: ادامه روند موجود ارائه خدمات را با مشکل مواجه خواهد کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین