کد خبر: ۲۳۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها پر شدرئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این استان از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد به‌طوری که طی دو روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.
ناطقان: پرویز قزلباش با بیان اینکه اکنون استان زنجان از لحاظ شیوع بیماری کرونا و تعداد مبتلایان به این بیماری در وضعیت بحرانی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان، شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و ماهنشان در وضعیت قرمز و شهرستان خدابنده نیز در وضعیت نارنجی دارد. قابل ذکر است امکان تغییر وضعیت شهرستان‌های نارنجی به قرمز وجود دارد، زیرا وضعیت بیماران بستری هر روز تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه در روز یک‌شنبه بیش از ۱۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان بستری شده‌اند، افزود: روند بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان فزاینده بوده و نسبت به روز گذشته سه برابر شده است و امروز نیز امکان دارد چهار برابر شود.

.این مسئول با بیان اینکه، اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، حدود ۳۰۰ نفر بود؛ اما اکنون این تعداد چند برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با بیان اینکه همه تخت‌های بیمارستان‌های استان پر بوده که بیش از نصف آن توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است، ادامه داد: بخش درمان استان تحت فشار شدیدی قرار دارد که با توجه به بحرانی شدن شرایط با کمبود نیروی انسانی مواجه شده است.

قزلباش با بیان اینکه همه بخش‌های آی‌سی‌یو استان پر شده است، اظهار کرد: حدود ۷۵ نفر بیمار کرونایی در این بخش‌ها بستری هستند که بیش از نصف آنان نیز بدحال هستند.

وی علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا را در استان رعایت نکردن نکات و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و شرکت در مراسم عزا و عروسی دانست و افزود: از یک مراسم در زنجان حدود ۵۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان باعث تعطیل شدن خدمات درمانی سایر بیماران خواهد شد، تصریح کرد: برخی از خدمات درمانی به سایر بیماران ضروری بوده و نمی‌توان به تاخیر انداخت؛ از اینرو تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم سایر خدمات درمانی نیز تا حدامکان انجام شود تا بیماران آسیب نبینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر به سمت پیک اول کرونا در حرکت هستیم، ادامه داد: اکنون نمی‌دانیم در نقطه‌ای که قرار داریم پیک اول کرونا است یا در دامنه قرار داریم زیرا امکان دارد هنوز با پیک اول فاصله زیادی داشته‌ باشیم.

قزلباش با بیان اینکه امکان ابتلا همزمان دو بیماری در افراد وجود دارد، اظهار کرد: ممکن است فردی که دچار سکته مغزی یا سرطان شده همزمان به بیماری کرونا نیز مبتلا شود.

وی با اشاره به اینکه امروز امکان اعمال برخی از محدودیت‌ها توسط استاندار زنجان در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: قابل ذکر است ظرفیت و امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان محدود است؛ لذا امیداریم با کمترین آسیب از بحران موجود عبور کنیم.
برچسب ها: کرونا ، خطر ، زنجان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین