کد خبر: ۲۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
در سالهای گذشته فروشگاه های اینترنتی نقش پر رنگی در رشد اقتصاد جهانی و تحول زندگی مالکان خود داشته اند. آشناترین گواه این امر آمازون! بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا که کار خود را با فروش کتاب های دست دوم آغاز کرد و موسس خود، جف بزوس را تا رده نخست ثروتمند ترین فرد دنیا با 130 میلیارد دلار دارایی رسانده است.
ناطقان: نمونه های ایرانی زیادی وجود دارند که طی یک دهه گذشته رشد بسیار عالی را تجربه کردند و اساسا فرهنگ خرید اینترنتی را در ایران ایجاد نمودند، در دوران قرنطینه خانگی کرونا، خیلی از ایرانیان خرید اینترنتی را تجربه کردند و خیلی از کسب و کارها بدلیل تعطیلی بالاجبار بسمت طراحی و ساخت سایت یا فروشگاه اینترنتی رفتند، در این مقاله کوتاه چک لیست لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را معرفی خواهیم کرد، تا با کمترین هزینه و البته بالاترین کیفت و سرعت با استفاده از پلتفرم های سایت ساز و فروشگاه ساز، بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدیر عامل آمازون

اگر تصمیم گرفته اید که در این مسیر قدم بگذارید، در ادامه چند گام قابل توجه و اساسی برای ساخت سایت و ایجاد فروشگاه اینترنتی را توضیح خواهیم داد :
انتخاب دامنه خوب برای ساخت سایت :

دامنه Domain، در واقع آدرس وب سایت شماست. آن چیزی است که فروشگاه شما در اینترنت با آن شناخته می شود. انتخاب یک دامنه خوب یک اصل مهم است. نام دامنه باید ترجیحا کوتاه، ساده و به ذهن سپردن آن ساده باشد. دامنه آی ار برای شروع کافیست ولی بهتر است، یک دامنه بین المللی مثل دات نت یا داتکام هم ثبت کنید.
انتخاب هسته حرفه ای برای ایجاد فروشگاه :

هر سایت یا فروشگاهی، برای عملکرد درست نیاز به چیزی به نام سیستم مدیریت محتوا یا CMS دارد، چنانچه برای ایجاد وبسایت از یک سیستم حرفه ای و منعطف استفاده کنید در آینده براحتی و با کمترین هزینه می توانید، آنرا توسعه دهید.

برای طراحی سایت، سیستم های مدیریت محتوای مختلفی در دنیا وجود دارد که محبوبترین آنها، وردپرس است و در جایگاه های بعدی می توان از جوملا، دروپال، پرستاشاپ، اپن کارت و... نام برد. وردپرس به تنهایی 33.5 درصد از سایت های دنیا را تحت پوشش خود دارد، بیش از 27% سایتهای ایجاد شده در دنیا با وردپرس ساخته شدند.

وردپرس یکی از بهترین ابزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی یعنی ووکامرس را در اختیار دارد. ووکامرس، هر امکان فروشگاهی اعم از پرداخت آنلاین، کارت هدیه، کد تخفیف چند سطحی، چند فروشندگی، تعیین روش ارسال کالا، فروشگاه محصولات دیجیتال، فروشگاه دانلود فایل، را دارد.

رقابت وردپرس با جوملا
سرویس های سایت ساز، روشی آسانسوری برای طراحی سایت :

در گذشته برای طراحی سایت یا باید کدنویسی html، css، php و... را یاد میگرفتید یا به یک شرکت طراحی سایت مراجعه می کردید و با هزینه های فراوان مالی و زمانی سایت خود را ایجاد می کردید، امروز اما با سرویس های سایت ساز و فروشگاه ساز، می توانید بدون دانش فنی سایت خود را بسازید. بعضی از سایت سازها، سیستم مدیریت محتوای خودشان را ساخته اند که البته محدودیت های زیادی، دارند.

پیشنهاد ما سایت سازهایی هستند که از وردپرس به عنوان هسته سایت های خود استفاده می کنند که بزرگترین و با قدمت ترین آنها سایت ساز سی فایو است که توسط آن بیش از 95هزار وب سایت ساخته شده است. سایت ساز SEE5 مشتریان بزرگی در کشور و دنیا دارد. یکی از مزایای این سایت ساز استفاده از وردپرس، برخورداری از سرورهای ویژه و اختصاصی، پشتیبانی هاست، قالب و هسته وبسایت است که خیال شمارا از هر بابت راحت می کند .
خطر انتخاب سایت ساز های کدنویسی شده چیست؟
اگر فقط می خواهید ساخت سایت یا فروشگاه را تست کنید ولی ایده ای برای توسعه و آینده وب سایت خود ندارید می توانید از سایت ساز های کدنویسی شده، استفاده کنید، ولی آنها یک تهدید جدی دارند. اگر با یکی از این شرکت ها به مشکل بر خوردید،  امکان انتقال فروشگاهتان به شرکت دیگری را ندارید! امکان توسعه در آینده بسیار سخت است و البته شما همیشه به آن شرکت وابسته هستید! از آن بدتر زمانی است که شما می خواهید یک امکان خاص به سایت خود اضافه کنید، تا زمانی که آن شرکت سایت ساز روی کدنویسی آن قابلیت زمان نگذارد، نمی توانید آن را به سایتتان اضافه کنید .
تفاوت سایت ساز و فروشگاه ساز سی فایو  SEE5با سایر ابزارها :
در سایت ساز وردپرسی سی فایو، هر امکانی که وردپرس دارد، را می توانید به سایت خود اضافه کنید. گذشته از آن پیدا کردن برنامه نویس و توسعه دهنده وردپرس به اندازه ی موهای سر در دسترس است  هر وقت خواستید چیزی را به سایت تان اضافه کنید می توانید از یک توسعه دهنده وردپرس کمک بگیرید.
انتخاب قالب شیک و ریسپانسیو برای راه اندازی سایت :
تنوع قالب، در سایت ساز ها آنقدر زیاد هست که گاهی انتخاب را سخت می کند. در سایت ساز SEE5 یبش از 100 قالب طراحی شده قرار داده شده است. قالب هایی را انتخاب کنید که در موبایل و تبلت، کاملا Responsive باشند.
هاست قدرتمند و سریع :
می دانستید یکی از مهمترین عوامل کارکرد خوب سایت، سرور و هاست میزبانی است، عدم توجه به هاست پرقدرت، آسیب جدی به کسب و کار شما وارد می کند، سایت ساز سی فایو بدلیل ایجاد زیر ساخت یکپارچه و امن، استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در نگهداری و مانیتورینگ سرور ها، استفاده از برترین وب سرورها ویژه هاست های وردپرس، خیال شما را از این بابت راحت می کند، در سی فایو، وب سایت، هاست و دامنه بشکلی یکپارچه مدیریت می شود. ضمنا بکاپ سایتهای ساخته شده در سرورهای اختصاصی جداگانه ذخیره می گردند، این امر موجب می شود تا در صورت آسیب دیدگی سخت افزار یکی از سرور ها، براحتی ظرف چند ساعت بکاپ وب سایت شما بازیابی شود.
انتخاب سیستم ارسال کالا :
برای تحویل کالاهای فروخته شده می توانید از بستر های آماده استفاده کنید، سرویس های سایت ساز، افزونه ای برای محاسبه هزینه پست و یا ارسال با پیک موتوری دارند که کار شمارا در این زمینه آسانتر می کنند.
سایت ساز ایرانی
عکاسی از محصولات فروشگاه :
برای عکاسی میتواند از تکنیک لایت باکس استفاده کنید و یا اگر قصد دارید در هزینه ها صرفه جویی کنید با یک کارتن و چند متر پارچه سفید و دو لامپ ساده می توانید خودتان دست به کار شوید و لایت باکس خودتان را بسازید. برای کاهش حجم تصاویر می توانید از نرم افزار هایی مثل فتوشاپ و گزینه Save As for web هم می توانید، استفاده کنید.
خط تلفن و مسیر های ارتباطی :
حتما یک خط تلفن ارتباطی برای کسب و کارتان داشته باشید. پس یک خط موبایل یا یک خط تلفن اینترنتی تهیه کنید. یا از سرویس های دفتر مجازی برای خرید شماره های خوب اینترنتی اقدام نمایید.
درگاه پرداخت آنلاین :
بعد از راه اندازی وب سایت و فروشگاه، باید یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد تا کاربران در یک فرآیند یکپارچه سفارش و پرداخت خود را انجام دهند. برای اتصال به درگاه های بانکی باید اینماد داشته باشید، که تهیه آن زمانبر است ولی بصورت موقت می توانید ظرف 48 ساعت درگاه های واسط مثل پی پینگ یا زرین پال، را به سایت خود متصل کنید با این روش می توانید سر فرصت برای گرفتن اینماد اقدام کنید و بعد ها اگر نیاز داشتید درگاه بانکی اختصاصی به سایتتان متصل کنید.
سئو و تولید محتوا :
بعضی از افراد هنوز وب سایتی برای خود ایجاد نکردند ولی 24 ساعته در مورد سئو و بهینه سازی حرف می زنند، مقدمه سئو کردن داشتن وب سایت خوب است تا شما وب سایتی نداشته باشید نمی توانید حرفی برای گفتن داشته باشید. پس قدم صفر سئو کردن ساخت وب سایت است، بعد از ساخت سایت و فروشگاه با رعایت اصول سئو و تولید محتوای کاربردی، می توانید از طریق گوگل روزانه هزاران نفر را وارد سایت کرده و یک کسب و کار پولساز بسازید.
استفاده از روش تبلیغات سریع در گوگل :
سئو کردن یک فرآیند میان مدت است، یکی از سریعترین روش ها برای دیده شدن سریع در نتایج جستجوی گوگل، استفاده از گوگل ادورز است. گوگل ادورز به روش PPC پرداخت در ازای کلیک از شما هزینه دریافت می کند. استفاده از تبلیغات گوگل یکی از بهترنی و پولسازترین روش های فروش اینترنتی است.
تبلیغات آنلاین و جذب ترافیک :
در سالهای اخیر، ابزارهای تبلیغات اینترنتی بسیار توسعه یافته است با استفاده از شبکه های تبلیغاتی و مدیوم های جدید مثل native، html، retargeting، می توانید به سرعت محصولات و خدمات خود را در بزرگترین سایت ها و اپلیکیشن های ایرانی تبلیغ کنید.
ساخت آنلاین فروشگاه اینترنتی
جمع بندی :
خرید اینترنتی در سالهای گذشته بیش از 100% رشد داشته، اگر می خواهید سهمی از این حجم چند هزار میلیاردی تراکنش های اینترنتی داشته باشید، اگر میخواهید کسب و کار سنتی تان را زنده و پولساز نگه دارید، پیشنهاد می کنیم زمان را از دست ندهید و بدون کدنویسی و دانش فنی، با سرویس سایت ساز و فروشگاه ساز شگفت انگیزی که در این پست آنرا معرفی کردیم، وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین