کد خبر: ۲۳۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
اگر بعد از مدتی تلاش برای بارداری به نتیجه ای نرسیدید و باردار نشدید می تواند دلایل مختلفی مانند نداشتن تخمک گذاری یا مبتلا به آندومتریوز داشته باشد.
ناطقان: فکر می کنم سالمم ولی چرا باردار نمیشم؟

ممکن است بعضی از شما مدت زمان زیادی را برای بارداری تلاش کرده باشید اما به نتیجه ای نرسیده باشید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باردار نمی شوید؟

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که شامل نامنظمی های تخمک گذاری، مشکلات ساختاری در سیستم تناسلی، تعداد اسپرم کم و دیگر مشکلات پزشکی است که می تواند علائمی مثل قاعدگی های نامنظم یا دردهای شدید قاعدگی را به همراه داشته باشد اما معمولاً حقیقت همیشه در سکوت باقی می ماند.

باروری مردان در موارد نادری دارای علائم است. در این قسمت از بارداری و نوزاد  8 دلیل را به شما معرفی می کنیم که چرا نمی توانید باردار شوید.
دلایل باردار نشدن
به اندازه کافی تلاش نکرده اید

اولین چیزی که معمولاً مورد بررسی قرار می گیرد، این است که چه مدت است برای بارداری تلاش کردید. بعضی زوج ها تصور می کنند که یک بار برای همیشه کافی می باشد اما مهم ترین نکته این است که زوج ها برای بارداری باید چندین بار اقدام کنند. معمولاً 80 درصد افراد بعد از شش ماه تلاش برای بارداری موفق به انجام این کار می شوند. 90 درصد افراد نیز بعد از یکسال تلاش می توانند باردار شوند.

علت باردار نشدن
تخمک گذاری ندارید

باروری نیاز به تخمک و اسپرم دارد. اگر تخمک گذاری نداشته باشید، قادر نخواهید بود که باردار شوید. نداشتن تخمک گذاری یکی از علت های رایج ناباروری در خانم ها می باشد که در شرایطی بدتر هم می شود.

به طور مثال ؛ ممکن است علت آن کمبود وزن بیش از حد زیاد باشد یا این که تعداد تخمک ها به اندازه کافی نیستند . عملکرد نامناسب تیروئید و ورزش کردن زیاد نیز می تواند این شرایط را تشدید کند.
سن

خانم ها بعد از 35 سالگی و آقایان بعد از 40 سالگی دیرتر از بقیه موفق به باروری می شوند. بعضی از خانم ها تصور می کنند که اگر هنوز هم پریود های منظم دارند، یعنی بدن آن ها قادر به باروری است اما این گونه نیست.

کیفیت تخمک و کمیت آن با بالا رفتن سن تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر همسر شما پنج سال یا بیشتر از شما بزرگتر است، خطر مشکلات باروری بعد از سن 35 سالگی افزایش پیدا می کند.
شاید مشکل از مرد است نه با شما

خانم ها جنین را در بدن خود حمل می کنند اما معنی اش این نیست که تشکیل نطفه بر عهده آن
بسته بودن لوله های فالوپ

تخمک گذاری 25 درصد باروری خانم ها را تشکیل می دهد و بقیه آن مربوط به مشکلاتی مثل لوله فالوپ و مشکلات ساختاری رحم است . تخمدان و رحم به اندازه کافی باز نیستند و نمی تواند مستقیما به تخمک وصل شوند. اسپرم باید شنا کند تا به رحم برسد اما زمانی که لوله های فالوپ مشکل داشته باشند، این اتفاق نخواهد افتاد.
ابتلا به آندومتریوز

آندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که اندومتریوم که یک بافت در رحم می باشد ، بیرون از رحم رشد می کند . تقریبا 50 درصد خانم های مبتلا به این مشکل ، در باردار شدن نیز دچار مشکل خواهند شد.

رایج ترین علائم آن شامل پریودهای دردناک، درد لگن هنگام قاعدگی می باشد . البته همه زنان مبتلا به این بیماری این علائم را ندارند . بعضی از آن ها فقط در آزمایشات مربوط به ناباروری متوجه این مشکل می شوند.

مشکلات پنهان پزشکی

با مطالعه بخش های مختلف بارداری و نوزاد نمناک در این مورد بیشتر خواهید دانست که مشکلات پنهان پزشکی نیز می تواند هم برای مردان و هم برای خانم ها عاملی برای ناباروری باشد . مثلاً نامتعادلی تیروئید یا دیابت تشخیص داده نشده عاملی برای ناباروری است.

بعضی از بیماری های سیستم ایمنی مثل لوپوس یا عفونت های جنسی انتقال یافته بدون تشخیص عاملی برای ناباروری هستند. داروهای تجویزی نیز گاهی اوقات روی باروری اثرگذار می باشند. البته نباید دارویی را بدون اجازه پزشک و خودسرانه قطع کنید.
ناباروری بدون دلیل

تقریباً 10 تا 30 درصد زوج های نابارور ، هرگز نمی توانند دلیل را پیدا کنند . بعضی از پزشکان آن را به علت کمبود تجهیزات تشخیصی می دانند . در واقع عقیده دارند که هیچ مشکلی بدون علت نیست اما حقیقا همچنان باقی است و بعضی از زوج ها هرگز به جواب نمی رسند و نمی توانند تحت درمان قرار بگیرند و صاحب فرزند نخواهند شد.
برچسب ها: بارداری ، نوزاد ، درمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین